В завода на "Пежо" във френския град Сошо тръгна с пълна мощност конвейерът за производството на второто поколение на модела "Пежо 308".
На пазара в Европа колата ще се предлага в четири нива на оборудване - Access, Active, Allure и Feline, и с три мотора.
Базов ще е 1,2-литровият бензинов двигател с мощност 82 к.с., следват го 1,6-литров бензинов 125 к.с. и дизел 115 к.с., който също ще е с работен обем 1,6 л.
Базовата цена в Европа ще е около 17 хил. евро.
Френският конкурент на "Фоксваген Голф" и "Форд Фокус" е развит върху изцяло новата платформа EMP2, използвана още при "Ситроен C4 Пикасо".
Дължината на купето е намалена с 2 см, а височината - с 4 см. Независимо от по-компактните размери в сравнение с предходния модел обаче салонът е по-просторен, а обемът на багажника е увеличен с 40 л до 470 л - цели 25% повече отколкото при "Голф 7".
След хечбека на 308 на пазара ще излезе вариант комби, а през следващата година се очаква и вариант GTi.