С игурен съм в едно: Жил Видал превърна продуктите на Peugeot от шир потреба в притегателна сила за всеки клиент, за който външният облик и изявлението за жизнен статут са нещо много важно. Преди, под ръководството на Патрик льо Кеман, Peugeot сякаш бе загубил облик, но настоящият дизайн на марката я прави една от най-смелите компании, експериментиращи с възприятията на клиентите.
На автомобилното изложение в Женева видях на живо 208, който без съмнение бе сред основните акценти на шоуто. Сега Peugeot представя повдигнатата му версия 2008, като отново не изневерява на себе си, предлагайки изключителна визия и интериор, достоен за супер спортен автомобил, а не за компактна градска кола.
Пирът за сетивата продължава и в интериора на 2008, където основните акценти отново са компактният волан, големият HD сензорен екран, бутоните, наподобяващи клавиши на пиано, а сега и иновативното 3D бордно табло на нивото на очите. i-Cockpit вече е вграден в над 5 млн. автомобила, но в 2008 той е интерпретиран по нов начин.
Информацията е позиционирана в полезрението на водача. Според версията приборният панел на i-Cockpit 3D я прожектира като холограма. Индикациите са динамични и анимирани: те се приближават към очите в зависимост от степента на значение или спешност и така увеличават реактивността с около половин секунда. Сензорният екран може да бъде 10 инча според версията и се контролира чрез сензорни бутони разположени до лостчетата за превключване.
Базиран на новата платформа CMP (Common Modular Platform), новият Peugeot 2008 предлага задвижване, което трябва да удовлетвори всеки клиент: 100% електрически, бензинов или дизелов. При това 2008 дебютира директно в електрическа версия, като прескача маркетинговия трик първо да се представи конвенционалният модел, а след няколко месеца отново да вдига пушек с електрическата му версия. Не, 2008 ще бъде лансиран на пазара в края на тази година директно с трите разновидности на задвижване.
Освен това моделът предлага възможност за избор на три режима на движение: „Eco“, „Normal“ и „Sport“, а също и опционалната система Grip Control, която е свързана с функцията за подпомагане движението по наклон (HADC).
Най-интересната (вероятно) модификация е тази с електрическия моторс к мощност 136 к.с. и 260 Нм въртящ момент. Батерията е с капацитет 50kWh, осигуряваща пробег от 310 км по цикъла WLTP. Батерията е с гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет.
Има два режима за възстановяване на енергията по време на спиране. Достъпът до тях се осъществява от лоста за смяна на предавките: Drive ("D"), възстановяването е стандартно, за шофиране подобно на бензинов или дизелов автомобил; Brake ("B"), възстановяването позволява намаляване на скоростта директно чрез педала на газта. Обемът на багажника е 434 л във всички версии на задвижване, дори и с наличието на пакета литиево-йонни батерии в пода на автомобила.
Конвенционалното задвижване е поверено на 3-цилиндровия, 1,2-литров бенцинов двигател, предлаган във версии със 100, 130 и 155 к.с., като последните две могат да се оборудват с 8-степенна автоматична трансмисия. За феновете на дизела ще се предлага 4-цилиндров, 1,5-литров двигател с мощност 102 и 130 к.с. (вторият с 8-степенен автоматик).
Най-продаваният електромобил в Европа вече с близо 400 пробег
Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona
Китайците превръщат автомобила във високотехнологичен кино салон