П ечалбата на Mercerdes-Benz от новия напълно електрически седан EQE е равен на тази на еквивалента му с ДВГ E-Class, обяви германският производител, цитиран от Autonews.
Продажбите на EQE стартираха в Европа през второто тримесечие. Базовата цена на модела тръгва от около 70 000 евро, докато на E-Class - от 50 000 евро с дизелов двигател. Вариантите на конвенционалния седан с AMG могат да достигнат 100 000 евро.
Плюс-минус, в този момент маржът на EQE е колкото на E-Class, коментира финансовият директор на Mercedes Харалд Вилхелм в сряда по време на обсъждане на резултатите на марката за първите 6 месеца.
Той добави, че EQE може би все пак е малко по-напред от своята “сестра”.
Автомобилните производители се надяват да преодолеят разликата в печалбите и разходите между напълно електрическите автомобили и такива с ДВГ преди настъпването на 2035 г., в която вторият реално ще бъде спрян.
Вилхелм каза, че EQS все още изостава от своя еквивалент с двигатели вътрешно горене - S-Class, като марж.
Видяхме, че маржът на EQS започва да върви по-стабилно нагоре, обясни той. - Може би не е точно на нивото на S, но не е и много далеч.“
Главният изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус коментира от своя страна, че компанията планира да увеличи продажбите на напълно електрически модели спрямо хибриди през втората половина на тази година.
За същия период на 2021 г. приблизително една трета от всички електрифицирани возила са били изцяло електрически, но Калениус иска да увеличи дела до 50 процента.
Това би представлявало скок от 21 000 BEV, продадени през първото полугодие, до 31 000 през второто, докато продажбите на plug-in хибриди се очаква да намалеят от 39 000 на 32 000.
EQE и EQS SUV се очаква да допринесат за много от тези нови сделки, изрази надежда Калениус.