Tози стар модел бус от 1962 г. на „Фолксваген“ доскоро е бил купчина ръждясало желязо. Но в ръцете на швейцарския каросерист Фред Бернхард и след шест години работа днес е напълно нова машина, истински пистов звяр.
Най-вече заради заместването на слабичкия му оригинален двигател с този на ... „Порше 993“, пише „Автопрес 2001“.
Става дума за 6-цилиндров мотор с въздушно охлаждане, мощност от 523 к.с. и максимален въртящ момент от 757 Нм! Всичко това дава възможност на този „Фолксваген Т1“ гордо да се именува T1 Race Taxi.
Моторът има два турбокомпресора, предавателната кутия е шестстепенна, механична. Кормилното управление и спирачките също са от донора „Порше 993“.
В купето е използван доста карбон, което го прави доста по-леко от това на оригиналния VW бус с тегло от само 1500 кг. Това му осигурява сериозна относителна мощност, която прилича повече на пистов автомобил, отколкото на... бус.
Бернхард е искал да направи нещо наистина специално, стараейки се да прекрачи границите. И го е постигнал – нещо, в което ще се уверят автомобилните фенове, които имат късмета да посетят изложението Wörthersee GTI.