От RS 2 Avant до RS 5 Sportback: 25 години Audi RS

Audi RS

, Audi

От ляво на дясно: Audi RS 4 Avant (Typе B7), Audi RS 2 Avant, Audi RS 4 Avant (Typе B5), Audi RS 6 Avant (Typе C5), Audi RS 4 Avant (Typе B8), Audi RS 6 Avant (Typе C6).

П реди 25 години на бял свят се появява първият RS модел - Audi RS 2. До днес Audi Sport GmbH (преди quattro GmbH) е лансирал точно 25 RS модела.

Audi RS 2 Avant (315 к.с.) отворя първата глава в историята на RS моделите със своя 5-цилиндров двигател. С този модел компанията създава сегмента на спортните комбита. Задвижването quattro и самоблокиращият се централен диференциал, доказали се в моторните спортове и ралитата, правят възможен преносът на високата динамика в сегмента на семейните автомобили.

През 1999 г. се появява Audi RS 4 Avant (базиран на S4). Под предния му капак е монтиран 2,7-литров V6 с по 5 клапана на цилиндър и две турбини. Инженерите работят в сътрудничество с Cosworth Technology, за да направят нови глави на цилиндрите, всмукателните и изпускателните колектори. Турбините са по-големи, а налягането увеличено спрямо S4, за да се постигнат 380 к.с. спрямо 265.

Второто поколение на RS 4 идва през 2005 г. Въведени са много новости, идващи от моторния спорт, но най-забележителната е двигателя V8 с 420 к.с. За пръв път производителят залага на комбинацията между директно впръскване на бензина и високооборотна концепция, вдигаща оборотите до 8250 об./мин. Този двигател се използва през 2007 г. в първото поколение на Audi R8.

През 2008 г. се появява RS 6 Avant, който разчита на изцяло нов двигател V10 FSI с две турбини и задължителното quattro задвижване. Със своите 580 к.с. и 650 Нм, RS 6 Avant се превръща в най-мощния сериен модел на Audi до момента.

През 2011 г. на бял свят се появява RS 3 Sportback с 340 к.с., с което марката влиза в сегмента на компактните модели. През 2013 г. RS Q3 отваря нова ниша, превръщайки се в първия компактен спортен SUV. Той се задвижва от напречно монтиран 2,5-литров двигател с 5 цилиндъра, използван в TT RS и RS 3. През 2016 г. мощността на този двигател в модела достига 367 к.с.

В момента RS-гамата на Audi се състои от седем модела: Audi TT RS Coupе и Roadster, Audi RS 3 Sportback и Sedan, Audi RS 4 Avant, Audi RS 5 Coupе, Audi RS 5 Sportback.

Ето всички RS модели в хронологичен ред:

Audi RS 2 Avant (1994 г.): 2,2-литров, 5-цилиндров турбо двигател (326 к.с.)

Audi RS 4 Avant (2000 г.): 2,7-литров V6 битурбо (380 к.с.)

Audi RS 6 Sedan и RS 6 Avant (2002 г.): 4,2-литров V8 битурбо (450 к.с.); от 2004 г. – RS 6 plus (480 к.с.), лимитирана серия от 999 бройки

Audi RS 4 Sedan (2005 г.), RS 4 Avant (2006), RS 4 Cabriolet (2006): 4,2-литров V8 (420 к.с.)

Audi RS 6 Sedan и RS 6 Avant (2008): 5,0-литров V10 битурбо (580 к.с.); от 2010 г. – RS 6 plus с макс. скорост 303 км/ч

Audi TT RS Coupе и TT RS Roadster (2009 г.): 2,5-литров, 5-цилиндров двигател, (340 к.с.); от 2012 г. – версия plus с 360 к.с.

Audi RS 5 Coupе (2010 г.) и RS 5 Cabriolet (2012 г.): 4,2-литров V8 (450 к.с.)

Audi RS 3 Sportback (2011 г.): 2,5-литров, 5-цилиндров двигател (340 к.с.)

Audi RS 4 Avant (2012 г.): 4,2-литров V8 (450 к.с.)

Audi RS Q3 (2013 г.): 2,5-литров, 5-цилиндров двигател (310 к.с.); от 2014 г. – 340 к.с.; от 2016 г. – 367 к.с.

Audi RS 6 Avant (2013 г.): 4,0-литров V8 biturbo (560 к.с.); от 2015 г. – 605 к.с.

Audi RS 7 Sportback (2013 г.): 4,0-литров V8 битурбо (560 к.с.); от 2015 г. – 605 к.с.

Audi RS 3 Sportback (2015 г.): 2,5-литров, 5-цилиндров двигател (367 к.с.)

Audi TT RS Coupе и TT RS Roadster (2016 г.): 2,5-литров, 5-цилиндров двигател (400 к.с.)

Audi RS 3 Sedan (2017 г.): 2,5-литров, 5-цилиндров двигател (400 к.с.)

Audi RS 5 Coupе (2017 г.): 2,9-литров V6 битурбо 450 к.с.)

Audi RS 4 Avant (2017 г.): 2,9-литров V6 битурбо (450 к.с.)

Audi RS 5 Sportback (2018 г.): 2,9-литров V6 битурбо (450 к.с.)

Комби, което може много повече от превоз на пазарски чанти

Подготовката на VW за електрическо бъдеще продължава

Електрически превоз за гостите на Олимпиадата в Токио

Източник на статията: Vesti.bg

Ауди RS Ауди Audi RS Audi