Volkswagen е изправен пред напрегнато противопоставяне между ръководството и работническия съвет, докато компанията се бори с финансови проблеми и производствени предизвикателства.
В сряда около 20 000 работници се събраха в завода на VW във Волфсбург за разгорещена среща. Водена от главния изпълнителен директор Оливер Блуме и на която присъства германският министър на труда Хубертус Хайл, срещата подчерта сериозността на ситуацията. Блуме обобщи, че съкращаването на разходите и преструктурирането са необходими, за да остане VW конкурентоспособен на един все по-ожесточен пазар.
„Като ръководство ние не работим в свят на фантазии. Взимаме решения в бързо променяща се среда“, каза Блуме. „Следователно трябва спешно да вземем мерки, за да осигурим бъдещето на Volkswagen. Нашите планове за това са на масата.“
Даниела Кавало, председател на работническия съвет на VW, яростно отхвърли необходимостта от съкращаване на работни места и затваряне на заводи, вярвайки, че бордът на директорите на VW и неговите основни акционери също трябва да платят своят дан, за да гарантират бъдещето на компанията. Тя също вкара в полезрението и фамилиите Porsche и Piеch, които продължават да прибират по 1 милион евро дивиденти всяка седмица.
Представете си следното: играете на лотарията. Всяка седмица. Винаги съботната лотария“, коментира тя пред германския Faz. „И всяка събота печелите един милион евро от лотарията. След една година ще имате 52 милиона евро. Сега, ставайки милионер от лотарията всяка седмица за цял живот – това е сумата, която нашите основни акционери, Porsche и Piеch, са получили под формата на дивиденти от 2014 г. насам. Само през последните десет години. От 2014 г. до днес. Един квалифициран работник в германската индустрия – например тук във VW – ще трябва да работи около 100 000 години, за да постигне тази сума."
Докато напрежението ескалира, Кавало казва, че синдикатите искат да постигнат сделка преди Коледа и настоява, че трябва да се направят компромиси и от двете страни, пише Reuters.
В понеделник приблизително 100 000 служители на VW напуснаха работа за час, като се подготвят нови стачки, ако не бъде постигнато споразумение. Четвърти кръг от преговори между работниците и ръководството на VW е насрочен за 9 декември.