Пазарът иска SUV, затова Renault ще предложи радикални и различни нови стилове

Компанията иска да се отличи от традиционните форми на тези коли

Мартин Дешев,
Renault Embleme

, Renault

Renault Embleme

Пазарът на автомобили е доминиран от SUV модели, като те са все по-търсени и купувани. Това създава проблеми за някои градове, например Париж дори обмисля забрани за тези автомобили в определени райони на града и вече повиши таксите за паркиране за тях, защото взимат много място и тежат повече, което влияе на инфраструктурата.

Остава и въпросът, че традиционната форма на SUV-овете е доста… кубчеста и това не дава много възможности на автомобилните дизайнери да предложат нещо наистина отличаващо се от останалите. Така се оказваме в ситуация да имаме голям брой автомобили, които си приличат.

А това не се харесва на производителите, защото те искат да се отличават и да привличат клиенти. Но не всички имат смелостта да се „цепят от колектива“ и да предложат нещо напълно различно.

Renault е сред смелчаците, като планира новото ѝ поколение автомобили да предложи радикално различни форми, съобщава главният дизайнер на компанията пред Autocar. „Големият въпрос е как да преоткрием автомобилите и силуетите им? Какво означават? За какво ще се използват“, казва Жил Видал.

Затова Renault е решила следващото поколение, което ще дойде през 2028 г., да предложи много по-различни и смели форми. Това е отговор на „големите критики срещу SUV“, но компанията запазва ясното съзнание, че все още „много хора искат и дори се нуждаят от SUV”.

Въпросът пред Renault е „какво да направим, което е по-малко повдигащо въпроси от гледна точка на историята, по-ефикасно е и заслужава нова форма“. Видал казва, че докато има много критики срещу SUV, MPV (познати като миниванове и баничарки) не са обект на недоволство, но пък са същите по тегло, двигатели и вредни емисии. Но MPV са позиционирани като разумен семеен продукт и никой не смее да ги критикува.

Хората се нуждаят от големи коли и трябва да се намери подходящо решение. Индикатор какво ще е то можем да видим в концептуалния модел Embleme. Видал казва, че той е сравнително точна презентация на основния стил на Renault в бъдещето.

„Колите преди Embleme бяха малко подвеждащи. Имаме 5, 4, Twingo. 5 и 4 са ретро-футуристични, а Twingo никога не е било спирано от производство, но се връщаме към дизайна на първото. Това е подвеждащо, защото всеки дизайн е специфичен за конкретната кола и като направим няколко, хората се питат кое е новото“, казва Видал.

Embleme представя по-добре глобалния стил на компанията занапред. Нов дизайн, нови силуети с „щедри форми, не твърде минималистични, но по-семпли от Scenic”. Видал отбелязва, че много хора в Европа казват, че е тъжно, че комбитата постепенно изчезват, но всъщност именно тези коли ще са много подходящи за EV. Те са ниски, практични и с достатъчно пространство. Спортните комбита могат да бъдат и „секси“, казва Видал, с което намеква какво можем да очакваме.

От гледна точка на интериора, там семплотата ще е основен акцент. „Най-важното е как да преоткрием използването на екраните по революционен начин, който да е по-лесен и приятен, да промени играта и да си кажете „леле, колко е лесно“, казва Видал.

коли автомобили Renault