R8 е моделът, който през последните години получи толкова лимитирани, специални и финални версии, че вече ни обърка. Но сега окончателно може да се каже: R8 пое към залеза, след като последният модел бе произведен в Болингер Хофе. Последният модел е в цвят Vegas Yellow в изпълнение Performance Quattro Edition с карбонов екстериорен пакет и 20-цолови джанти.
Audi трябваше да удължи производството на R8, за да се справи с наплива от клиентски поръчки след съобщението на компанията за пенсионирането на спортния автомобил. Първоначално последната кола трябваше да бъде произведена в края на 2023 г., но това се случва сега. Миналата година продажбите нараснала с 49%, достигайки 1591 бройки. Въпреки това, R8 все си остава най-нишовият световен продукт на марката, което е и обяснимо.
Изчезването на Audi R8 означава, че емблематичният V10 двигател на Volkswagen Group е с единия крак в гроба. С двата ще влезе, когато Lamborghini спре да произвежда Huracan, което се очаква да стане по-късно тази година. Предвиденото производство е продадена. Това на практика означава, че вече няма да може да се поръча автомобил с атмосферния 5,2-литров двигател. Huracan винаги е бил по-популярният от двата суперавтомобила със средно разположен двигател, което вероятно обяснява защо само Lamborghini ще представи наследник тази година.
През юни 2023 г. Lamborghini заяви, че печели толкова много, че разполага с необходимите средства за разработването на новия модел, без да споделя разходите с Audi. Очаква се наследникът на Huracan да бъде 100% Lambo, но с plug-in хибридна система, включваща намален като обем бензинов двигател. Вероятно говорим да V8 с две турбини. Интересното е, че се пише, че до 7000 об/мин той ще работи като атмосферен двигател, след която граница ще се включват турбините.