Б ританската компания Fleet Assist публикува тенденциите в обслужването и поддръжката на електрическите автомобили спрямо конвенционалните модели с ДВГ. Данните са базирани на 850 000 автомобила и ванове от фирмени автопаркове, събрани от франчайзингова и независима мрежа от 5200 сервиза.
Според данните на Fleet Assist за 2022 г. средната стойност на транзакция за сервизно обслужване на електромобил е приблизително 22% по-ниска от тази на еквивалентна кола с ДВГ. Голяма част от това се дължи на намалените човекочасове за това обслужване, което в момента е с 33% по-късо от времето за обслужване на конвенционален автомобил в сервиза.
Разходите за смяна на части в един електромобил са около 28% по-ниски спрямо кола с ДВГ, тъй като компонентите са по-малко, при това се износват по-малко, особено спирачките. Като се вземе предвид и фактът, че цените на резервните части скочиха с около 10% през последните 12 месеца, разликата в цената за обслужване между двата типа автомобили се увеличава допълнително.
Данните на Fleet Assist показват, че в момента най-често подменяните части на електрически автомобил са филтрите за полени, крушки, батерии на ключодържателя, чистачки и спирачна течност.
Всичко това звучи добре за собствениците на BEV, но започва да се превръща в сериозен проблем за сервизите, тъй като се отразява на намалени приходи и намалени посещения, а заплатите се увеличават. Като пример Fleet Assist посочва сервиз на Острова, който смята да въведе специална ставка за труд от 125 лири, увеличение от 89% спрямо еквивалентна ставка за труд при обслужване на конвенционални автомобили.