Обратно към корените: Toyota представи Land Cruiser на рама и 2,8-литров дизел

Новият модел комбинира легендарното ДНК на модела с нови технологии и върхови офроуд качества

Пламен Георгиев,
Toyota Land Cruiser

Toyota

Ч акахме го дълго време, но си струваше. Toyota представи напълно новия Land Cruiser, който продължава генетичната линия на модела, синоним на мощ и надеждност в продължение на над 70 години.

Точната дата на раждането на Land Cruiser е 1 август 1951. Затова и последното прераждане на модела, който преди 72 години се появява като “Toyota BJ”, е именно на 1 август. Оригиналът става първият автомобил, който се изкачва да шести лагер на планината Фуджи, с което си спечелва световна слава. И оттогава само трупа реноме, изразяващо се в над 11,3 млн. продажби в над 170 държави (в цифрата са включени продажбите и на Lexus LX и Lexus GX).

Новият Land Cruiser запазва своята класическа конструкция – рамата и следва по-големия Land Cruiser 300 (не се предлага в Западна Европа), стъпвайки на платформата GA-F, която има своята ключова роля за значителното оптимизиране на офроуд качествата.

Toyota

Офроуд качествата на модела се допълнително оптимизирани от новия, откачащ се преден антиролбар. Технологията – SDM (Stabiliser with Disconnection Mechanism) – е патент на Toyota и позволява на водача да променя статуса на антиролбара (стабилизатор) чрез превключвател на таблото. Това позволява атака на по-пресечен терен.

В същото време е по-лесен за маневриране и по-комфортен при движение върху асфалт. Новата рама е 50% по-здрава на усукване, а здравината на усукване на рачата и купето е нараснала с 30%.

Това е първият Land Cruiser, който използва електрическо сервоусилване на волана (EPS). Това позволява използването на Lane Tracing Assist като част от Toyota Safety Sense.

Актуализации по Multi-Terrain Monitor и Multi-Terrain Select подпомагат допълнително водача при движение извън пътя. Използвайки камера с висока резолюция, Multi-Terrain Monitor дава на водача ясна картина на заобикалящата го среда; Multi-Terrain Select адаптира автоматично представянето на автомобила, за да отговаря на условията.

Клиентите в Западна Европа ще могат да поръчат новия си Land Cruiser с 2,8-литров турбодизел. Той генерира 204 к.с., работещ съвместно с нова 8-степенна трансмисия Direct Shift. В началото на 2025 г. гамата ще се разшири от електрифицирано задвижване с мека хибрида дизелова технология.

Toyota

Дизайнът на модела интерпретира посланието „обратно към корените”. Надвесите са къси, колесните арки са силно издути, фаровете приличат малко на FJ Cruiser, а частите по купето са проектирани така, че да могат лесно да се подменят в случай на повреда при офроуд шофиране.

Профилът на модела е класическа интерпретация на силуета на Land Cruiser. Дължината на модела е 4920 мм, широчината е 1980 мм, висока е 1870 мм, а междуосието е 2850 мм.

Интериорът предлага опции за 5- или 7-местна конфигурация.

Новият Land Cruiser ще бъде въведен в Европа със специалната серия First Edition, лимитарана до 3000 бройки.

Предварителните поръчки за Land Cruiser в Европа ще бъдат отворени през октомври, като първите автомобили ще бъдат доставени през първата половина на 2024 г.

Тойота Ленд Круизер Тойота Ленд Круизер Toyota Land Cruiser Toyota