BMW напредва с разработката на новото М5, като според нови слухове, то ще предложи няколко значителни разлики спрямо досегашния модел, съобщава Motor1.
Информацията идва от потребител на Bimmer Post, който има дълга история на точни „прогнози“ за плановете на компанията. Той казва, че колата е с кодово име G90 и ще използва сходно задвижване от ХМ.
Това включва 4,4-литров V8 двигател с две турбини. Той ще развива 577 к.с. и 750Nm. Ще му помага и хибридна система с електромотор, който развива още 194 к.с. и 280Nm. Така общата мощ е 771 к.с. и 1030Nm.
Има обаче и едно число, което ще притесни феновете. И то е теглото на новото М5. Според информацията, колата ще натежи с цели 453 к.г. повече от досегашната и ще достигне 2435 кг. Това ще е цената за хибридната система, като теглото е сходно с това на новото Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Иначе казано, трябва да свикваме с тези стойности за този тип автомобили.
Ако теглото се окаже вярно, М5 ще е по-тежко от i5 M60 със 130 к.с. Но пък ще е с 275 к.г. по-леко от ХМ.
Теглото идва и с по-голямо купе. Новото М5 ще е 36 мм по-дълго и 70 мм по-широко. Междуосието също ще е малко по-дълго, за да ревизира геометрията на окачването и конфигурацията на купето.
Източникът твърди още, че колата ще идва с 20-цолови джанти отпред и 21-цолови отзад. Ширината на гумите ще е съответно 285 и 295. Очаква се колата да влезе в производство през юли т.г., а комбито – през ноември. Засега плановете са моделът да се продава до 2031 г., като през 2027 г. ще бъде обновен.