Г олямата новина в гамата на BMW Серия 5 Туринг е изцяло електрическото i5 Туринг, като по този начин марката става една от малкото, предлагащи електрическо комби.
Няма да навлизаме в детайли в дизайна на модела, тъй като той споделя идентични форми и решения със седана, който CarMarket.bg вече имаше възможността да тества. Тук е важно да кажем, че комбито е пораснало с 97 мм на дължита (5060 мм), на ширина с 32 мм (1900 м) и със 17 мм (1515 мм) на височина. Междуосието достига 2995 мм, което е с 20 мм повече от предишната комби „петица“. Моделът може да се похвали и с най-дългото междуосие в сегмента.
Споменахме тези параметри неслучайно, защото всички те имат много важна роля за увеличеното вътрешно и товарно пространство в модела. Сега багажникът е с обем от 570 литра, който може да достигне до 1700 л при сгъване на облегалките на втория ред. Самите те пък се делят в съотношение 40 : 20 : 40.
Новото BMW i5 Туринг е първият напълно електрически премиум модел в сегмента. Първоначално то ще се предлага в два варианта. При BMW i5 M60 xDrive Туринг говорим за 601 к.с., които ние вече тествахме на какво са способни в седана. Системният въртящ момент достига до 820 Нм при активиране на M Launch Control или функцията M Sport Boost. Върховият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди.
Разположеният на задната ос електромотор на BMW i5 eDrive40 Туринг развива максимална мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент от до 430 Нм със Sport Boost респективно функцията Launch Control. BMW i5 eDrive40 Туринг ускорява от 0 до 100км/ч за 6,1 секунди.
И при двата модела разположената в дъното на автомобила високоволтова батерия има използваем енергиен капацитет от 81,2 kWh. Измереният при тестовия цикъл WLTP пробег е от 445 до 506 километра за BMW i5 M60 xDrive Туринг респективно 483 до 560 километра за BMW i5 eDrive40 Туринг.
Всички предлагани за новото Серия 5 Туринг дизелови двигатели са комбинирани с 48-волтова технология Mild-Hybrid и осемстепенна трансмисия Steptronic. Четирицилиндровият двигател на наличните при въвеждането на пазара модели BMW 520d Туринг и BMW 520d xDrive Туринг развива максимална мощност от 197 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. От лятото на 2024 година портфолиото от задвижвания ще бъде допълнено с редови шестцилиндров дизелов двигател. По същото време ще бъдат представени и два варианта с Plug-in хибридно задвижване от последно поколение.