Новият VW Golf R е с 333 к.с., но само с DSG

Това е най-мощният Golf в историята

VW Golf R 2025

Volkswagen

Н овият Golf дебютира през януари, като до момента не спря да ни дразни с камуфлажните спортни версии. Наскоро видяхме GTI Clubsport, а сега е ред за малко детайли около новия Golf R, макар и все още маскиран.

Знаем със сигурност, че това ще е най-мощният модел в историята на Golf. Разчита на модернизиран 2,0-литров турбо бензинов двигател с 333 к.с. и 422 Нм. Това е увеличение с 14 к.с. и 21 Нм спрямо предходния Golf R. А вече има слухове за по-мощен Golf R Clubsport.

Новата R-ка ще ускорява до 100 км/ч за 4,8 секунди, 4,6 сек ще е упражнението с опционалния пакет Performance. Максималната скорост е ограничена, но с въпросния пакет ще достига до близо 270 км/ч.

Стандартно, както се и очакваше, е задвижването на четирите колела с разпределение на въртящия момент (torque vectoring), но 7-степенната DSG трансмисия е единствената опция. „Ръчка“ в Golf GTI и Golf R вече няма да видим.

Една от функциите, които продължава живота си и в новия модел, е режимът Drift. VW го нарича Drift Performance Profile, като при активиране до 100% от въртящия момент отива към задните колела. Системата за пренасочване на нютон метри работи и в завой, когато към външното на завоя колело може да се изпратят до 100% от въртящия момент, за да се контрира недозавиването.

Volkswagen

Новият Golf R е снижен с почти инч (2,5 см грубо) към асфалта спрямо предходното поколение, като разчита на предно MacPherson и задно 4-раменно окачване. Адаптивното окачване Dynamic Chassis Control (DCC) вече е стандартно.

Отвън очакваме IQ.Light LED задни светлини, вдъхновени от електрическите модели на марката с 3D дизайн. Ще има и специални R-джанти с размер 18 и 19 инча. Дифузьор и по-агресивни брони също са в играта.

Интериорът ще е подвластен на сензорен екран (10,2 инча) и дигитално табло (12,9 инча), но със специфична R-графика, GPS хронометър за измерване на времената на писта и др.

Volkswagen Volkswagen Golf R VW Golf R32