VW може и да извади опцията за ръчна скоростна кутия в GTI, но поне не изпрати и името Clubsport в пенсия. Същият е за феновете на VW, които смятат, GTI е много мек, затова сега на тях се предлага най-бързият Golf с предно предаване в историята с неговите 267 км/ч максимална скорост. Но това е постижимо само ако бъде поръчан пакетът.
Иначе не може да се потисне чувството, че Clubsport не е нещо много повече от нормалния GTI, защото разликата между двата модела е малка. Те разчитат на 2,0-литровия турбо двигател EA888 (evo4). Новият GTI е с 265 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 5,9 секунди (от 6,2), макар въртящият момент да е останал непроменен на 370 Нм.
Новият CS генерира същите 300 к.с. и 400, както последния път, като продължава да се нуждае от 5,6 секунди за ускорение до 100 км/ч (като предшественика си), т.е. в динамично отношение не е мръднал.
Това значи, че Clubsport не е намалил разликата с най-големия си опонент, Honda Civic Type R има 329 к.с., които ускоряват модела до 100 км/ч за 5,4 секунди, а максималната скорост е 275 км/ч.
Clubsport (подобно на GTI) се предлага само със 7-степенна DSG трансмисия с двоен съединител. Допълнително ще трябва да се плати за адаптивните DCC амартисьори. В списъка с опции са и тези 19-ки Queenstown от снимките, да не говорим за 19-цоловите ковани лети джанти.
Но купувачите на Clubsport ще разчитат на няколко неща, за да се отличават от тези, закупили GTI. Тук включваме по-агресивен преден спойлер със стреловидно оформени секции, както и много по-голям, двуетажен заден спойлер. Дифузьорът е изпълнен в гланцирано черен цвят, като опция има изпускателна система Akrapovic, която върви в комплект с пакета Race. Интериорните разлики са ограничени до стандартната тапицерия ArtVelours на спортните седалки, както и в режима Special, настроен на „Нюрбургринг”.
Воланът е с физически бутони, а не с толкова хейтвания волан от осмото поколение на Golf със сензорните плъзгачи. Има то и големия 12,9-инчов сензорен екран, както и гласов асистент с ChatGPT.