Mercedes допълни SUV-кросоувър гамата си с новия GLC Coupe. И с просто око е видно, че промените отвън са по-скоро еволюционни, докато отвътре са доста по-смели и автомобилът вдига нивото във всички отношения.
Mercedes-Benz GLC Coupe
Да започнем отвън, където екстериорните акценти включват по-тънки фарове и задни светлини, като задната част е по-променена.
Вътре се набива 12,3-инчов дисплей на водача, монтиран в плаващ пейзажен стил, както и 11,9-инчов централен сензорен.
Задвижването поверено на същия 2-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, използван в стандартния GLC, включващ 48-волтова мека хибридна система.
Най-ниската максимална мощност е 204 к.с. (GLC 200 4Matic), следват 258 к.с. (GLC 300 4M), 197 и 269 за дизеловите 220d и 300d 4Matic. Максималните мощности на плъг-ин хибридите са сходни, като там е наличен само по-малкият дизел.
Има някои разлики, които си струва да се отбележат. При пускането на пазара единственото GLC Coupe, което Mercedes предлага, е 300 4Matic със стандартен пакет AMG Line. Това означава, че всички останали купета получават изящната AMG звездна решетка и стъпват на 19-инчови джанти.
Ревизираната форма намалява коефициента на съпротивление до 0,27 (от 0,30 d), а интериорът се предлага със стандартни AMG Line функции като табло с кожена облицовка и широка гама от дървени фурнири за тапицерия.
Панорамният люк също е стандартен, а в технологичния отдел пакетът AMG Line включва отопляеми седалки навсякъде, Burmeister 3D съраунд звук, безжично зареждане на телефона и най-новата система MBUX.
Що се отнася до пространството, нещата очевидно са доста различни от задната част на В-колоната. Товарното пространство зад задните седалки е по-малко от стандартния GLC, но малко повече от предшественика GLC Coupe (545 литра, 45 л отгоре) . При сгъване на задните седалки също е повече (1490 л, плюс 90 л) за “меките” хибриди и малко по-малко за “плъгините”.
Това е така, защото автомобилът е с 31 мм по-дълъг (4763 мм) и с 5 мм по-висок.
Усъвършенстваните системи за подпомагане на водача са в изобилие в новото GLC Coupe. Освен нормалния набор от сензори и системи за предупреждение, Mercedes включва своята 360-градусова камера за “съраунд” изглед за маневриране.
Камерата ефективно показва терена директно пред автомобила. В комбинация със стандартен офроуд режим, който включва контрол при спускане по хълм, това позволява на водача внимателно да маневрира в труден терен.
Mercedes не казва нищо за цените, нито пък кога ще стартират продажбите. Само се посочва, че това ще стане по-късно тази година.