Forester е може би най-важният модел на компанията, като новото му поколение е оптимизирано във всяко отношение. Започва се с дизайна, в който са използвани по-изчистени линии и ясна стилистика.
Предната част се отличава със стилна хоризонтална линия, свързваща решетката с предните светлини, създавайки внушение за голяма широчина. Тънките светлинни подписи и затъмнени контурни повърхности пък придават по-модерен облик.
Новият Forester се отличава и с подобрени динамични характеристики на пътя. Той съчетават симетричната, винаги активна, система за задвижване на четирите колела на Subaru с оптимизирана версия на 2,0-литровия атмосферен мотор мека хибридна система.
Технологията регулира разпределението на мощността с различен дял на двигателя и електрическия мотор, с цел максимална ефективност и намален разход на гориво.
Усъвършенствана е и системата X-MODE, а пътният просвет от 220 мм е водещ за класа.
Новото поколение на модела, което променя името си от XV на Crosstrek, запазва отличителната комбинация от Symmetrical All-Wheel Drive с e-BOXER.
Моделът е оборудван със системата X-MODE - за оптимално сцепление върху хлъзгави повърхности и стръмни наклони. Crosstrek също идва с минимален пътен просвет от 220 мм, заедно с подобрени ъгли на заход и отход.
Новият модел разполага с най-новата версия на технологията EyeSight, системата на Subaru за подпомагане на водача със стерео камера. Има значително по-широк обхват на разпознаване (обхватът е почти удвоен). Инсталирана е допълнителна монокулярна камера, за да се подобри още повече ефективността на безопасността. Освен това в предната част е инсталирана радарна система.