Н овият Ford Focus е разработен на база натрупаното ноу-хау през последните 20 години, през които на пазара бяха предишните три поколения на модела. Днес, в Олимпийския парк „Кралица Елизабет”, се състоя премиерата на новото, четвърто поколение Ford Focus, на което специален гост бе екип на vesti.bg.
През 1999 г. целта пред Focus бе да преформатира сегмент С. Новото, четвърто поколение на модела има не по-малко амбициозна задача: „Да се превърне в еталон по отношение на дизайн, оборудване, динамика, ефикасност и технологии.”
РАЗГЛЕДАЙТЕ В ДЕТАЙЛИ НОВИЯ FORD FOCUS
Новият Focus е разработен на платформата С2, която е позволила да се увеличи пространството в интериора, аеродинамиката, да се подсили структурната здравина и да се оптимизира разходът на гориво. Междуосието е увеличено с 53 мм, а предните и задните надвеси са скъсени. Здравината на усукване е нараснала с 20%. Хечбекът и седанът имат коефициент на челно въздушно съпротивление от съответно 0,25 и 0,273, което са най-добрите параметри в сегмента. Заедно с намалената с до 88 кг маса, новият Focus намалява емисиите СО2 с 10%.
Моторната гама на новия Focus разчита на супер успешния 1,0-литров, 3-цилиндорв двигател EcoBoost, предлаган във версии 100, 125 и 140 к.с. Гамата се допълва от 1,5-литров бензинов мотор във версии със 150 и 180 к.с. Дизеловата моторизация ще е съставена от 1,5- и 2,0-литрови TDCi агрегати. Първият ще е във версии с 95 и 120 к.с., докато по-големият е със 150 к.с. и 370 Нм. Голяма новост е появата на 8-степенна автоматична трансмисия.
Новият Focus грабва от пръв поглед. Естествено, не можем да говорим за революция, какъвто бе дизайнът на първия Focus, но и еволюционното развитие е довело модела до нови висоти. Много интересен факт е, че Focus се предлага с три различни лица. Топ моделите Vignale, спортните ST-Line и тези за любителите на природата – Active, се различават сериозно отпред. По принцип съм фен на спортните машини, но трябва да си призная, че Active изглежда изключително атрактивно.
Аз обаче съм впечатлен повече от интериора. Досега моделът страдаше в тази посока, като критиките към него бяха основно в посока на претруфено с копчета и контролери табло и централна конзола. Е, този недостатък е изкоренен. Спокойно мога да опиша купето като стилно, дори елитарно за този сегмент. Таблото е изчистено, а централната конзола се доминира от „плаващ” сензорен екран с размер. Контролното табло на климатичната система също е много минималистично оформено, но най-забележителната част тук е липсата на скоростен лост при автоматичните версии. Поне на типичния скоростен лост, заменен от въртящ се регулатор, подобен на тези, които има в Jaguar и Aston Martin.
Този регистрационен номер струва… 12 млн. лири стерлинги