Т ова е фейслифтът на най-продавания модел в Европа през последните четири десетилетия. Обновлението обхваща цялото моделно семейство на модела, на върха на което застават версиите GTI и GTD.
Най-видимите промени отвън са засегнали светлинния подпис и хромираната лайстна, преминаваща през радиаторната решетка. Отворите за охлаждане в долната част на бронята също са преработени, като целта е била да се придаде по-спортно излъчване на модела. Full LED фаровете идват на мястото на ксеноновите, като ще бъдат серийни за по-високите линии на оборудване.
Всички версии на Golf ще бъдат снабдени с full-LED стопове, срещу допълнителна заплащане 3- и 5-вратите версии ще се предлагат „бягащи“ мигачи като на Audi. Бронята също е леко пипната, нови са ауспусите, предлагат се нови екстериорни цветове и алуминиеви джанти.
Две са големите промени в интериора. На първо място това е 12,3-инчовият цифров приборен панел, който ще се предлага като опция. Водачите ще могат да избират между пет различни конфигурации на таблото, включително навигационен режим, предлагащ отлична видимост към картата, без да се налага да сваляте очи от пътя.
Другата голяма новост е инфотейнмънт системата, чиято топ версия Discover Pro върви в комплект с 9,2-инчов сензорен екран с по-висока резолюция. Тук има възможност за гласови команди. Фейслифтът на Golf е първият модел в компактния клас, предлагащ възможност за жестови контрол, каквито има в Серия 5 и Серия 7. Условието е да е поръчана Discover Pro. Технологията ще навлезе и в други модели на компанията от следващата година.
Под предния капак на GTI е 2.0 TSI, чиято мощност е увеличена с 10 к.с. до 230 к.с. Допълнителна мощност предлага GTI Performance със своите 245 к.с. В допълнение, инженерите от Волфсбург са разработили напълно нова 7-степенна трансмисия с двоен съединител, която постепенно ще замени старата 6-степенна DSG.
Под капака на Golf има и един нов двигател. Това е 1,5-литровият TSI Evo мотор, генериращ 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент. Той разчита на технология за изключване на цилиндри, благодарение на която средният разход е сведен до 4,9 л/100 км по цикъла NEDC, което се равнява на 110 г/км емисии СО2. Предлага се BlueMotion версия със 130 к.с., 200 Нм и разход от 4,6 л/100 км (104 г/km емисии CO2).
Все още няма подробности за e-Golf и актуализираният му пробег, защото той ще бъде представен следващата седмица на салона в Лос Анджелис. Скоро очакваме информация и за модера R.
Технологичният арсенал на Golf също е обогатен. Като опция се предлага Адаптивен круиз контрол и система Front Assist. По-интересна е системата Traffic Jam Assist, която предлага полу-автономно управление за улесняване на управлението в трафик. Може да се поръча и системата Emergency Assist, която спира автомобила аварийно, ако отчете, че водачът не следи внимателно пътя. Опция е и системата Trailer Assist, която също дебютира в класа.
Четете още:
Илон Мъск предвижда изграждането на Gigafactory II в Европа
Brabus не е само конски сили, а също много кожа и лукс (галерия)
40% от продажбите на нови коли в Китай през 2030 г. трябва да са електрически