Нов спад на автомобилния пазар в Германия - с цели 21,5%

36 процента от продадените коли са бензинови, 20% - дизелови, 12% - електрически

Берлин

https://www.istockphoto.com/photo/ordinary-day-in-berlin-gm623585386-109410345

П азарът на нови автомобили в Германия отчита спад през април с 21,5 на сто в сравнение със същия месец на 2021 г., пише “Франс прес”, цитирана от БТА, позовавайки се на данни на Агенцията по автомобилен транспорт на страната.

Регистрациите са били 180 300. Тенденцията от началото на годината върви надолу - през март продажбите бяха със 17,5 на сто по-малко. Според експерти основен фактор е войната в Урайна, която наруши производството.

Край на производствената криза в автомобилния сектор засега не се очертава", коментира анализаторът от Ernst & Young Петер Фус.

По думите му проблемите са мащабни и не могат да бъдат овладени бързо. Недостигът на суровини се задълбочи след началото на войната, която наруши и доставките на компоненти, произведени в Украйна, а това доведе до спиране на цели заводи или поточни линии.

Украйна е основен европейски доставчик на кабели и кабелни снопове, по принцип различни за всеки модел.

Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) миналия месец преразгледа към силно понижение прогнозата си за производството през 2022 г. до 3,3 милиона превозни средства.

През март производството в страната се срина с 29% на годишна основа до 829 000 броя. Според Фус сегашната много трудна обстановка ще продължи и през цялото лято, а пазарът на нови коли ще продължи да се свива.

Въпреки спада на продажбите с 31 на сто, Volkswagen остава лидер в Германия с 16,6 процента пазарен дял. Новите регистрации на Mercedes-Benz са намалели с 25%, а на BMW - с 19%.

На електрическите автомобили се падат 12 процента от пазара, а хибридните - 31 на сто, докато 36% от продадените коли са с бензинови двигатели, а 20% - с дизелови.

БТА

Германия продажби България нови автомобили спад пазарна стойност