С тремежът за намаляване на разходите и увеличаване на конкурентоспособността е водещ в подписването на Меморандум за разбирателство между Hyundai и GM. Той има за цел да проучи възможността за съвместно производство на автомобили, оптимизиране по веригите за доставки и развитието на технологии за чиста енергия.
Сред потенциалните области на сътрудничество между Hyundai и GM са бъдещи леки- и лекотоварни автомобили, както и двигатели с вътрешно горене, електрически и водородни задвижвания. Двата автомобилни концерна също така ще обмислят комбинирано снабдяване със суровини за батерии, стомана и други области, с цел да се възползват от икономии от мащаба.
Според съвместното съобщение Hyundai и GM се стремят да „подобрят ефективността“ и „увеличат конкурентоспособността“. Сътрудничеството в ключови стратегически области ще помогне за намаляване на разходите за научноизследователска и развойна дейност и ще съкрати времето за разработка на бъдещи продукти. Ако бъде успешно, това партньорство може да позволи на автомобилните производители да предложат по-широка гама от модели на своите клиенти по-бързо от преди.
Новината идва една година след като GM и Honda анулираха сделката си за $5 млрд. за съвместна разработка на достъпни електрически SUV. GM може да е намерил подходяща алтернатива в Hyundai, с който проучва по-широка гама от възможности за сътрудничество.
В днешно време повечето автомобилни производители са членове на някакъв вид партньорство или алианс, с подобни цели за намаляване на разходите и ефективност. По-рано тази година Honda обедини сили с Nissan и Mitsubishi, докато Toyota наскоро си партнира със Subaru и Mazda.