Официално: формира се нов японски EV съюз между Nissan, Honda и Mitsubishi

Nissan и Honda обединяват усилията си, защото изостават от китайските конкуренти и тези от Силициевата долина

Макото Учида Тошихиро Мибе NISSONDA

Honda

Nissan и Honda формират нов алианс, фокусирани върху следващо поколение, софтуерно дефинирани автомобили, като под шапката ще приобщят и Mitsubishi Motors. Целта на това упражнение е наваксване изоставането в електрическата надпревара от китайските конкуренти и Tesla.

Догодина Nissan и Honda ще проучват съвместна софтуерна операционна система, като планът е тя да бъде пусната в производство през или слез 2027 г.

Новите партньори незабавно ще започнат съвместно снабдяване с електромотори и инвертори, след това ще преминат към съвместно снабдяване с e-Axles. До края на десетилетието планират също да обединят спецификациите за EV батерии, така че да могат да бъдат взаимозаменяеми между марките.

Японските партньори вече са постигнали основно споразумение какви модели да доставят съвместно и в какви региони да го правят. Компаниите казаха, че ще дадат подробности за споделянето на продукти на по-късна дата.
И накрая, за допълнително стимулиране на мащаба и споделяне на разходите, Nissan и Honda заявиха, че са подписали меморандум за разбирателство, за да добавят Mitsubishi към алианса.

Новият съюз бе очертан още на 15 март, когато бе наречен NISSONDA. Японските производители №2 (Honda) и №3 (Nissan) изостават на електрическия фронт.

Ако компаниите не могат да се справят с обстоятелствата, те няма да оцелеят“, каза Тоширо Мибе, големият човек в Honda. “Трябва да направим този ход точно сега, или няма да успеем да наваксаме.“

Двете компании продават общо 7,65 млн. автомобила по света годишно. Добавяйки малко над 800 000 от Mitsubishi, сметката набъбва на около 8,5 млн.

„Това сътрудничество между трите [компании] ще е силно оръжие“, добави Мибе.

Другият японски алианс е между Toyota, Subaru, Mazda и Suzuki. Той е по-големият с почти двоен обем, Toyota прави по около 11 млн. годишно, а другите три добавят още 5,3 млн.

Но целите са различни. Ако NISSONDA иска да наваксва на електрическия фронт, обединението между Toyota и останалите е с цел разработване на ДВГ-та и хибриди.

Източник на статията: autonews.com

Япония Honda Nissan NISSONDA алианс