Новият Nissan X-Trail идва с иновативното е-Power задвижване и 4х4

Нашата медия е сред първите, които вече тества Qashqai e-Power, сега на ред е X-Trail, който може да се поръча и със системата e-4ORCE

Пламен Георгиев,
Nissan X Trail

Nissan

С ледващият етап от електрифицираната продуктова офанзива на Nissan продължава с новото, четвърто поколение X-Trail. До момента има над 7 млн. продажби по света, което го прави един от най-продавания SUV в света.

Последното поколение залага на дизайнерската философия на марката, която поставя V-образната радиаторна решетка и „плаващия” покрив в центъра на вниманието. Формата на С-колоните напомня перката на делфин. Отпред акцент са разделените светлини, отзад са хоризонталните линии.

Моделът се предлага в 10 екстериорни цвята с две двуцветни комбинации, като клиентите могат да избират между 15 възможности.

Голямо внимание тук се поставя върху системата e-POWER, която се състои от литиево-йонна батерия, 1,5-литров 3-цилиндров турбо бензинов двигател с променлива степен на сгъстяване (163 к.с. и 300 Нм), който играе ролята на генератор на мощност, инвертор и електромотор на задната ос. Системната мощност е 204 к.с.

Nissan

Интересното тук е, че бензиновият двигател генерира електричество, което може да се пренася чрез инвертора към батерията, електромотора или към двете, в зависимост от пътната ситуация. Тази система вече тествахме в Nissan Qashqai.

Разликата при X-Trail е, че той може да се оборудва и със система e-4ORCE, което ще рече два електромотора на двете оси, т.е. задвижване на четирите колела. Същата система e-4ORCE ще бъде инсталирана на чисто електрическия Nissa Ariya (в началото на 2023 г.), който също имахме възможността да тестваме.

Системата мощност възлиза на 213 к.с., които позволяват на модела да ускорява до 100 км/ч за 7 секунди. По-важното е, че реакцията на въртящия момент на задната ос е 10 000 пъти по-бърза спрямо механична 4WD система.

Nissan

Моделът също е оборудван с е-Pedal Step, тъй като от компанията предвиждат, че 70% от времето автомобилът най-вероятно ще се шофира в населени зони. Затова и тази технология позволява шофиране предимно с педала на газта. При вдигане на крака от него, автомобилът автоматично намалява с 0,2 g, достатъчно да задейства стоп светлините. E-Pedal няма да спре автомобила на място.

Nissan

В интериора Nissan дава заявка за премиум материали, нещо, за което сме склонно да вярваме, след като вече тествахмеQashqai и Ariya. Приборното табло и централният дисплей са с размери по 12,3 инча, към които може да се добави и 10,8-инчов Head-Up дисплей. Технологичните хора ще могат да разчитат на безжичен Apple CarPlay, достъп до Google Assistant и Amazon Alexa също. Има USB-A и USB-C входове.

Изключително важен факт е, че новият X-Trail се предлага в 5- и 7-местни конфигурации. Отварящи се на почти 90 градуса задни врати улесняват достъпа в задното пътническо отделение, а на третия ред седалки могат да седят пътници с височина до 160 см. При 5-местния интериор имаме багажник с обем 585 л (+20), един от най-големите в сегмента.

Благодарение на платформата CMF-C, новият X-Trail е с модернизирано McPherson предно окачване и многораменно задно.

Доставките на модела в Западна Европа ще започнат през октомври. Цената във Великобритания ще стартира от 73 000 лв. Цени и старт на доставките за България тепърва предстои да бъдат обявени.

Nissan X-Trail Nissan