П убликация в Business Today твърди, че пандемията е причина за катастрофалното сриване на автомобилния пазар в Индия. За пръв път в страната е регистриран месец, през който не е продаден нито един нов автомобил. Става въпрос за месец април.
За пръв път в историята на индийската автомобилна промишленост местните производители не успяха да продадат нито един автомобил на родния пазар. През април е регистрирано пренебрежимо малко количество продадени в чужбина коли, както и селскостопанска техника.
През март лидер на пазара е Maruti Suzuki, продал 79 000 автомобила в Индия, реализирайки още 4700 извън страната. През април показателите са 8 на местния пазар и 632 на международния. Същото е положението и при основния конкурент: Mahindra & Mahindra е изнесла 733 автомобила и е продала близо 4800 трактора.
Коронавирусът и автомобилната индустрия
През април 2019 г. в Индия са били продадени общо 2 001 086 превозни средства, от които 1 638 388 двуколесни, 68 680 лекотоварни, 46 262 триколесни и 247 541 пътнически автомобила.
Преди две седмици Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) оповести данните за март и първото тримесечие на годината. През първите три месеца на година в Европа са продадени с 25,6% по-малко коли спрямо същия период на миналата година, но резултатът ще е много по-плачевен за второто тримесечие (на плюс са само Литва и Кипър). Това е така, защото през първите три месеца са отчетени коли, някои от които поръчани много по-рано. Към това се добавя е повсеместното спиране на автопроизводството на целия континент, така че след юни ни очаква по-страшна статистика. Иначе статистиката за март е опустошаваща: спад от 85,4% в Италия, 72,2% във Франция, 69,3% в Испания и т.н.
Банда от 19 деца открадна 46 автомобила