Koenigsegg Gemera ще има малък, но мощен електромотор с 800 „коня“

Освен това автомобилът ще „прелива“ и от доста други технологии

Мартин Дешев,
koenigsegg gemera

Koenigsegg

Koenigsegg си извоюва славата на производител, който изпробва и предлага доста смели и интересни технологии. Всеки нов модел на компанията има нещо ново за бранша. Regera например впечатли със своята безстепенна предавателна кутия, която е монтирана към традиционен двигател.

Новият двуврат, 4-местен седан Gemera също ще има много новости, съобщава MotorTrend. Една от тях ще е електромоторът Dark Matter, за който компанията е разказвала и преди. Основателят на компанията, Крисчън вон Кьонигзег, е коментирал пред изданието още подробности с уговорката, че все още не може да разкаже всичко. Причината е, че част от технологиите все още очакват да получат нужните патенти за защита на интелектуалната собственост. Когато това стане, Кьонигзег ще може да даде пълни подробности за работата на екипа му.

Но и това, което може сега да разкаже, е интересно. Dark Matter ще е с диаметър около 38 см. и дебелина 13 см. Роторът и статорът ще са от карбон, което ще е направено за пръв път в такава комбинация.

Dark Matter ще може да се завърта до 10 000 об/мин, като ще генерира 800 „коня“ и 1250Nm. Статорът ще има две отделни трифазни намотки за общо шест фази, инвертор от силиконов карбид с името David, който тежи едва 15 кг. Общо целият електромотор тежи само 39 кг.

Koenigsegg са разработили и собствен начин за пакетиране и охлаждане на батериите. Самите клетки са от външен доставчик, но охлаждането на батериите ще е със специално диелектрично масло и необявени засега добавки, които да осигурят директно охлаждане. Това ще е по-безопасно и ефективно от традиционните методи с радиатори и тръби.

Електромоторът няма да е сам. Той ще работи в тандем с новия трицилиндров двигател на Koenigsegg или пък V8, какъвто също ще се предлага с колата. Koenigsegg кръщава механизма на задвижване Tourbillon, подобно на часовник.

Причината е, че Dark Matter ще е разположен пред традиционния двигател и ще може да работи в синхрон с него или пък всеки по отделно. С помощта на валове и зъбни колела, мощността може да се предава до всяко едно от колелата в реално време. Система ще преценява кое колело от колко мощност има нужда. Така Gemera ще може практически да задвижва 1, 2, 3 или 4 колела според ситуацията.  Доставките на колата ще започнат в началото на 2025 г., като цената започва от 2.6 млн. долара.

хиперавтомобили автомобили коли Koenigsegg Gemera Koenigsegg