И звестен факт е, че когато има кризи, богатите стават по-богати, а бедните - по-бедни. Поредно доказателство за това са обявените официално от Rolls-Royce първи резултати за тежката в много отношения и инфлационна 2022 г.
За 12-те месеца луксозният британски бранд под шапката на BMW е продал 6021 коли. Това прави ръст от 8 процента спрямо 2021 г., когато също бе поставен рекорд. За първи път в историята си Rolls преминава границата от 6000 броя за година.
През 2022 г. компанията представи първия си електрически автомобил - Spectre, като явно към него има подобаващ интерес, но RR казва, че такъв личи за цялата й гама. Така 2023 г. е почти разпродадена като заявки спрямо планираното производство.
Добрият бизнес е довел до това, че са открити нови 150 работни места в завода в Гудууд. Там за RR работят 2500 души от 50 националности 20 година след откриването му.
А “около 50” са били пазарите, на които са били доставени въпросните над 6000 “ролса”. Най-голямо е било търсенето в Близкия изток, други части на Азия, САЩ и Европа.
Нещо любопитно, което казва фирмата в доклада си. Средната цена, която клиентите са платили на автомобил, възлиза на около половин милион евро. Това се дължи както на явно големите им възможности, така и на желанието да персонализират своето бижу.
Най-търсеният модел е бил Cullinan, а Ghost е бил много популярен в Азия.