Наследникът на McLaren P1 идва до 2030 г.

Той ще заложи на горещата комбинация от много мощност и малко тегло

Мартин Дешев,
McLaren P1

McLaren

McLaren P1 е легенда, която неусетно стана на 11 години. Обикновено хиперавтомобилите получават свои наследници именно около десетата година, но за момента няма индикации, че McLaren са готови с такъв. А според информация на Autocar, той се чака чак към края на десетилетието.

Източниците на британското издание, казват, че McLaren е започнала разработка на наследника на P1. Процесът обаче ще продължи още няколко години, тъй като компанията иска да предложи още по-добра технология от наличните, за да може автомобилът действително да се нареди редом до F1 и P1.

Очаквано, McLaren запазва подробностите в тайна. Шефът Майкъл Лайтърс казва единствено, че „сме доста заети“ и загатва, че колата може да е конкурент и на изцяло електрическия Porsche Mission X. Лайтърс обаче казва, че компанията все още „не е убедена“ в изцяло електрическите коли.

„Основната причина е теглото. Не искаме да направим кола, която е 2000 кг. и 2000 „коня“. Всеки може да го направи. Това не е в ДНК на McLaren”, допълва той.

Вместо това наследникът на P1 ще тръгне по друг път. „Искаме да направим кола, която тежи приблизително колкото McLaren 750, като не ни трябват 2000 к.с. Работим по различни идеи и има някои много вълнуващи неща. Трябва да предложи повече от това, което можем да постигнем с традиционен двигател“, казва Лайтърс.

Независимо дали наследникът на P1 ще е хибрид или изцяло електрически, колата ще е готова към края на десетилетието. Лайтърс намеква, че най-вероятно тя ще е изцяло електрическа, като философията на компанията е да представя най-новите си технологии в хиперавтомобил и постепенно те да си проправят път и към другите модели по-натам.

Това веднага провокира спекулации, че най-вероятно McLaren ще се опита да представи нови методи за олекотяване на електрическите коли, което означава нови системи и батерии. Индустрията действително се нуждае от подобни промени и те ще са добре дошли.

Лайтърс обаче бързо намеква, че McLaren приветства и предложението на ЕС колите с традиционни двигатели да продължат да могат да се продават, ако се захранват от нов тип горива. Браншът вече активно тества различни синтетични и биогорива, които са с много по-ниски или дори нулеви емисии. Лайтърс казва, че няма как една технология да покрие всички нужди и цели и затова е добре да има повече избор на задвижвания и горива.

електрически автомобил хиперавтомобил спортни коли автомобили коли McLaren