Това нещо е по-леко от MX-5, но е със 7,0-литров V8

Основател на Nichols Cars е Стийв Никълс, инженер, работил по легендарния McLaren MP4/4

Nichols N1A

Newspress

С портните автомобили няма как да са по-чисти от N1A, машина, черпеща вдъхновение от McLaren M1A, състезателен прототип от Group 7 от 60-те години. Същият е първият въобще модел на McLaren, който сега е духовно възроден от Nichols Cars. Компанията е основана от Стийв Никълс, един от първите инженери, внедрили карбона в болидите от Формула 1.

Неговата автобиография включва дизайна на McLaren MP4/3 и емблематичния MP4/4. В последствие той работи за екипите на Ferrari, Jaguar, Jordan, Sauber, за да се върне отново в McLaren в края на 90-те години.

Говорейки за MP4/4, първата партида Nichols N1A ще са номерирани от 1 до 15 в чест легендарното постижение от 15 победи от 16 старта на болида на McLaren в ръцете на Аертон Сена и Ален Прост. За феновете на Формула 1 е ясно, че това е един от най-успешните болиди (този на Red Bull от настоящия сезон ще счупи всички рекорди) в историята на Ф1, сезон 1988.

Newspress

N1A ще бъде направен в тираж от 100 бройки, всяка от които ще е оборудвана с огромен 7,0-литров V8 двигател, генериращ 659 к.с.

Двигателят е разработен на базата на блока LS3 на GM, но са използвани поръчкови бутала и мотовилки, както и ново покритие на цилиндрите. Агрегатът ще се сглобява ръчно от експертите на Langford Performance Engineering (LPE), които реставрират стари V8 и V10 двигатели от Ф1 към бившата им слава. Двигателят ще е стандартно куплиран с 6-степенна ръчна скоростна кутия, но ще има и други трансмисии от Graziano.

Newspress

Тежейки едва 900 кг, Nichols N1A тежи 10% под най-лекото поколение на Mazda MX-5, което означава едно: ненормално съотношение мощност/тегло от почти 700 кг на тон.

Стандартно се монтира тракшън контрол, но ABS и сервото на волана са опции. Дизайнът е вдъхновен и от класическите Can-Am състезателни автомобили, но автомобилът е по-широк и с по-дълго междуосие. Той стъпва върху 19-инчови предни и 20-инчови задни джанти с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2. Предното и задното окачване е независимо с двойни А-рамена и стабилизатори.

Шасито използва комбинация от карбон и алуминий, докато фокусираният върху водача интериор е изключително опростен, без нищо излишно, което да разсейва водача.

Nichols N1A роудстъри екзотика