LaFerrari е легендарна кола, която беше представена преди 10 години в Женева. Производството ѝ приключи през 2016 г. за купето и 2018 г. за кабриолета и от тогава феновете очакват новия модел.
Вместо това обаче Ferrari започна нова стратегия – лимитирани поръчкови автомобили като SP1, SP2, Daytona SP3 и т.н. Именно SP3 е най-близо до наследник на LaFerrari, като използва V12 двигател без никакви добавки и дори хибридна система. SP3 обаче е по-скоро последно сбогом както с V12-ката, така и с изцяло традиционното задвижване без електрическа подкрепа.
Истинският наследник на LaFerrari се разработва активно вече доста време. А през 2023 г. по пътищата бяха забелязани и няколко тестови „мулета“, които в комбинация със слуховете за плановете на Ferrari, дават добра представа какво можем да очакваме от новия модел, съобщава autoevolution.
Моделът е с кодово име F250, докато LaFerrari се казваше F150. Най-голямата промяна в новия модел е, че най-вероятно няма да използва V12 двигател. Тестовите прототипи са с V6 двигатели с турбини и хибридна система.
Това обаче не е какъв да е V6, а този от 296. Ъгълът между блоковете е 120-градуса, за да е по-компактен и да снижи центъра на тежестта. Обемът е 3 литра, като ще има две турбини към него. Само двигателят генерира 654 к.с., а заедно с хибридната система – 831 к.с. Същият двигател се използва и в състезателния 499P, който спечели 24-те часа на Льо Ман т.г., така че липсата на V12 ще бъде компенсирана доста солидно, особено като има и вероятност да е още по-мощна версия спрямо тази на 296.
Очаква се новият модел да обърне много голямо внимание на аеродинамиката. Ще има много повече активни елементи, които са взети от Formula 1. Колата ще има и най-големия S-Duct елемент досега, като се отличава и с огромно задно крило, което изглежда и с възможности за регулиране на ъгъла.
Тестовите прототипи имат още системи за активен круиз контрол, което подсказва и фокус върху комфорта. От тестовите коли не може да се съди много за дизайна, защото те са с много камуфлаж и са отрупани с фалшиви елементи. Дори накрайниците на ауспусите не са окончателните.
По отношение на дебюта, очаква се той да бъде през втората половина на 2024 г. Самите доставки ще започнат през 2025 г. След това са планирани XX версия за писта и кабриолет.