Т иери Болор, изпълнителен директор на Jaguar Land Rover, подаде оставка (вероятно са му я подали), след като бе начело на компанията едва две години. Посочени са „лични причини”, най-често използваният довод в такива случаи, но това напускане едва ли е причинено от лични причини.
Бившият шеф на Renault (който също беше „напуснат”) пое поста в JLR през 2020 г. и бързо остави следа, обявявайки плана за пълна електрификация Reimagine, според който от 2025 г. Jaguar трябва да стане изцяло електрическа марка, а Land Rover да предложи автомобили с батерия.
Започналият кариерата си в Michelin французин ще бъде наследен на поста от Адриан Мардел, шеф на финансовия департамент, ветеран с 32-годишен стаж в компанията.
Напускането на Болор идва на фона на проблемите на JLR да задвижи производството на по-високи обороти и трудностите с електрификацията, която бе негова идея.
Кризата с полупроводници остави клиентите на доста скъпите модели на Range Rover да чакат повече от година за своите автомобили, като продажбите на някои варианти дори бяха спрени. В края на септември бе отчетено, че доставките са със 17% под планираното.
Още по-притеснителното е, че JLR отчита загуби седем поредни тримесечия, според данните на Bloomberg. Последната доза е за 173 млн. британски лири преди данъци.
През май бе съобщено, че JLR води преговори с Northvolt и SVolt Energy Technology за доставки на батерии за гама електромобили, които може да произвежда в Словакия.