Б ританската консултантска агенция Interbrand публикува годишния си рейтинг „100 най-скъпи марки в света”. Тази година в него попадат 15 автомобилни компании, като отново Toyota е №1 в бранша.
Японският производител, стойността на който се оценява на $50,3 млрд., се намира на седмо място в общото подреждане. Челната тройка допълват Mercedes-Benz (9-о място в общото класиране) с пазарна оценка от $47,8 млрд., следвана от BMW (13-о място) с $41,5 млрд.
Интересното при лидерите е, че Toyota е компанията, която е загубила цели 6% от стойността си (най-много от всички), баварците стоят точно на същата цифра от миналата година, докато Mercedes е сложил 10% отгоре.
Останалите автомобилни имена в списъка Топ 100 са: Honda (20, +3%) с $22,696 млрд., Ford (33, +5%) с 13,643 млрд., Hyundai (35, +5%) с 13,193 млрд., Audi (38, +2%) с 12,023 млрд., Nissan (39, +4%) с 11,534 млрд., Volkswagen (40, +1%) с 11,522 млрд., Porsche (48, +6%) с 10,129 млрд., Kia (69, +6%) с 6,681 млрд., Land Rover (73, +7%) с 6,095 млрд., MINI (88, +3%) с 5,114 млрд., Ferrari (88, нов) с 4,876 млрд. и Tesla (98, 0%) с 4,009 млрд.
В класацията за пръв път попада Ferrari, а за втора поредна година място в Топ 100 намира и Tesla.
Иначе най-скъпата марка въобще отново е Apple, чиято стойност се изчислява на $184,1 млрд. На второ място е Google (141,7 млрд.), а на трето – Microsoft (80 млрд.)
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Четете още:
Volvo стряска конкурентите с пълна SUV-гама след появата на XC40