Най-икономичните автомобили през 2024 г.: класация по тип задвижване

Класация на най-икономичните бензинови, дизелови, LPG автомобили, HEV и PHEV, тествани през 2024 г.

Citroen C4 X

, Citroen

Citroen C4 X

В началото на годината е време за равносметка, в случая тя касае най-икономичните автомобили, които италианското издание на motor1.com тества на стандартен маршрут от 360 км от Рим до Форли.

През последните дванадесет месеца журналистите са тествали около 40 автомобила, след тях бензинови, дизелови, LPG, пълни хибриди или plug-in хибриди.

Класиране на бензинови двигатели

Най-икономичният бензинов двигател, който е тестван от Motor1.com през 2024 г., не е един модел, а два, които са на едно ниво. Става въпрос за Citroën C4 Х със 1,2-литров мотор със 131 к.с., който постига среден разход от 4,1 л/100 км. Същото се отдава и на Ford Puma с 1,0-литров мека хибрид със 125 к.с. На трето място е малката Kia Picanto, която постигна средна стойност от 4,15 л/100 км със своя 1,0-литров двигател с мощност 63 к.с. и петстепенна скоростна кутия. Цялото класиране може да видите ТУК.

Класиране на дизелови двигатели

При дизелите класацията води неелектрифициран модел. Това е Mercedes B-Class с 2,0-литров турбодизел със 116 к.с. и осемстепенен автоматик, който постига 3,30 л/100 км. Два по-големи меки хибридни дизела заемат второ и трето място. Втори е Mercedes E-Class с 2,0-литров турбодизел със 193+27 к.с. и 9-степенна автоматична трансмисия: 3,60 л/100 км. С 4,50 л/100 км BMW Серия 5 с 2,0-литровия турбодизел със 197 к.с. и осемстепенен автоматик е почти с литър по-висок разход.

Тъй като тестваните дизели са само пет, ще кажем, че другите два модела са съответно Mazda CX-60 Diesel-Mildhybrid (4,7 л/100 км) и Audi A5 Avant TDI 150 kW quattro MHEV (5,6 л/100 км).

Класиране на двигателите на LPG

LPG играе много по-голяма роля в Италия, отколкото на германския пазар, в България този тип задвижване е на почит. Три са тестваните модели през 2024 г., от които само един се предлага и в България, а именно Dacia Duster LPG, който е класиран трети (6,3 л/100 км). Първият тригоривен автомобил на пазара завършва на първо място в италианската класация: Kia Niro във версията LPG пълен хибрид с 1,6-литров двигател със 126 к.с. и трансмисия DCT6 може да работи и на LPG, бензин или електричество. С 5,10 л/100 км моделът постави нов абсолютен рекорд за LPG в този тест. Малкият Hyundai i10, който се предлага и с LPG система в Италия, заема отлично второ място. 1,0-литровият двигател с мощност 65 к.с. изразходва само 5,2 л/100 км.

Пълни хибриди (HEV)

В класацията на най-икономичните пълни (самозареждащи се) хибриди, Toyota отново е номер едно: новият C-HR с 2,0-литровия си двигател със 197 к.с. постигна 4 л/100 км. Плътно зад него е MG3 Hybrid, който се нуждае от 4,1 л/100 км в теста. С 4,15 л/100 км Lexus LBX със 136 к.с. е трети.

Plug-in хибриди

Най-икономичният модел сред plug-in хибридните автомобили, тествани през 2024 г., е Mercedes GLC Coupé, който изразходва само 3,35 л/100 км със своите 333 к.с., електрически подпомаган 2,0-литров турбодизел, задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия. На второ място е друг plug-in хибриден дизел, Mercedes E-Class T-Model All Terrain с 2,0-литров турбодизел с 313 к.с., който изразходва 3.8 л/100 км. Същата консумация има и BYD Seal U DM-i, plug-in хибриден SUV с мощност 324 к.с., с 1,5-литров бензинов двигател и задвижване на четирите колела.

класация икономичност