На прага на нова ера: BMW е на път да промени дизайна на цялата си гама

Второто поколение BMW iX3 ще бъде първото, което ще се появи на пазара с новия дизайнерски език, очакваме дебюта му на изложението в Мюнхен през септември

BMW Neue Klasse Хойдонк

, BMW

Адриан ван Хойдонк (в ляво) и главният редактор на CarMarket.bg по време на представянето на BMW Neue Klasse

Д изайнът на BMW е гореща тема от години, а някои дори твърдят, че този дебат е на повече от две десетилетия, като противоречивите възприятия започнаха със 7-Series (Е65) на Крис Бенгъл от началото на века. А сега луксозният бранд е готов да преобърне възприятията отново с главата надолу, като отново е уверен в успеха си. Казвам успех, защото през всичките тези години на критики към дизайна на „бъбреците“ (и не само), BMW уверено вървеше всяка година нагоре като продажби.

Подготвяйки се за дебюта на първия от поредицата Neue Klasse EV, става ясно, че новата дизайнерска философия скоро ще се разгърне до всеки край от гамата на BMW, включително моделите с ДВГ, а пазарното навлизане ще стане по-бързо от очакваното.

Новата дизайнерска ера BMW ще въведе с второто поколение iX3 на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, преди да извади следващото поколение 3-Series, което ще се предлага както във версия с двигател с вътрешно горене, така и във версия с електрическо задвижване (макар че това ще бъдат отделни модели). След това можем да очакваме изцяло актуализирани версии на съществуващите модели с ДВГ на BMW, започвайки с 5-та серия.

Автомобилният производител пусна на пазара настоящата 5-та серия през 2023 г., но радикална промяна на дизайна вече е в ход. Няколко прототипа вече бяха забелязани по време на тестове през последните месеци, заедно с актуализирани предна и задна част. Autocar предполага, че интериорът на луксозния седан също може да бъде актуализиран, може би с новата система Panoramic iDrive на марката.

Архитектурата CLAR на настоящия ще бъде запазена, както и същият избор от двигатели. M5 също ще влезе в стила Neue Klasse и ще продължи да залага на мощен plug-in хибриден 4,4-литров V8.

Философията Neue Klasse ще засегне бързо 2-Series, X2, 7-Series и X7. Според шефа на дизайна на BMW Group, Адриан ван Хойдонк, е важно марката да гарантира, че всички нейни модели изглеждат модерни и имат сходства в дизайна, затова новият подход ще бъде бързо внедрен във всички нейни модели.

„Ще се погрижим езикът на формата, който разработваме сега – и започваме тази година на автомобилното изложение в Мюнхен с първия от автомобилите на Neue Klasse – да бъде внедрен в цялото продуктово портфолио, като не оставяме нито един автомобил на заден план“, каза той пред Autocar.

Разбира се, не би било добре нито за нас, нито за нашите клиенти, ако има нов тип BMW и „класически“ тип BMW. Ще променим външния вид и усещането на марката BMW.“

Шефът на дизайна също така увери, че всеки модел ще запази своя уникален характер, като същевременно споделя общи характеристики. „Ще има семейна прилика, но всеки автомобил ще има свои собствени отличителни черти на характера, точно както имаме днес“, каза той.

Ван Хойдонк добави, че „почти цялата продуктова гама“ ще бъде обновена през следващите „две до три години“.

Що се отнася до причината, поради която BMW прокарва тази промяна на дизайна с толкова бързи темпове, Ван Хойдонк го отдава на бързите темпове на технологичните промени и нарастващия апетит на обществото за иновации. „Апетитът на обществото за промяна се ускори“, каза той, сякаш се нуждаем от още едно напомняне, че светът се променя по-бързо, отколкото можем да се справим с него.

Източник на статията: autocar.co.uk

BMW BMW Neue Klasse