П родължаващият търговски спор между Съединените щати и Европейския съюз оказа значително и финансово въздействие върху големите автомобилни производители. Ключов пример е Mercedes-Benz, който отчете загуба от 420 милиона долара за тримесечие, пряко дължаща се на американските мита. Тази цифра подчертава сериозния финансов натиск, който тези политики оказват върху световната автомобилна индустрия.
И може да е само началото. Mercedes призова САЩ и ЕС бързо да намерят решение на спора си за митата, защото ситуацията може да се влоши, съобщава AutoBlog.
Технологичният директор Маркъс Шафер казва, че без кардинално решение на темата, автомобилните производители ги очакват ръстове на цените, промени в производството и потенциално засягане на европейската работна ръка. „Ситуацият има много сериозно отражение върху бранша. Надяваме се, че двете страни ще намерят решение в близките седмици. То е крайно необходимо“, казва Шафер.
Само това въздействие на митата досега намали с около 1,5 процентни пункта маржа на автомобилното подразделение, което накара Mercedes да ревизира прогнозата си за печалба за 2025 г. надолу до 4–6%, в сравнение с вече консервативната прогноза от 6–8%. Компанията не е сама в страданията. Porsche сигнализира за удар от 400 милиона евро (465 милиона долара) през първата половина на годината, докато Aston Martin предупреди за подобен натиск, наричайки споразумението между САЩ и Китай „сандвич ситуация“.
В целия бранш тези тарифи доведоха до по-високи цени за потребителите и намаляване на маржовете на печалба за производителите. Анализаторите прогнозират, че средната цена на новите автомобили в САЩ може да се повиши с 4% до 8% до края на 2025 г. Верижната реакция е ясна: нарастващите разходи за мита подкопават маржовете на автомобилните производители, насърчават повишаването на цените и заплашват достъпността на автомобилите – особено в САЩ, където много европейски модели заемат значителен пазарен дял.