Mercedes-AMG C63 вероятно ще получи ново шестцилиндрово plug-in хибридно задвижване като част от фейслифта в средата на живота си през 2026 г. Това твърди Autocar, а пък британците казват, че новината е потвърдена от Mercedes-AMG.
След като дълго време се спекулираше, че фейслифтът може да си върне V8, което официално няма да стане, сега става ясно, че AMG са решили да извадят 4-цилиндровата plug-in хибридна система, въведена през 2022 г., с 2,0-литров бензинов двигател с електрическо турбокомпресор и монтиран отзад електрически мотор, развиващ комбинирана мощност от 678 к.с. и 1022 Нм въртящ момент. Това прави C63 е най-мощният C-Class досега, но продажбите му изостават доста от очакванията на всички ключови глобални пазари на AMG, налагайки преосмисляне на вдъхновеното от Формула 1 задвижване.
В обновената гама на C-Class въпросното четирицилиндрово задвижване ще бъде заменено от ново plug-in хибридно задвижване, включващо 3,0-литров шестцилиндров двигател. Тази конфигурация се очаква да бъде вградена и в обновения GLC 63, който трябва да излезе през 2027 г., съобщава Autocar.

Mercedes-AMG
Съпротивата на купувачите срещу четирицилиндровия PHEV на AMG вече доведе до решение за връщане на мощността на V8 в други части от гамата. Предстоящите CLE 63 Coupé и CLE 63 Cabriolet – индиректните наследници на E63 Coupé и E63 Cabriolet, които трябва да бъдат разкрити до края на 2025 г. – ще получат версия на 4,0-литровия битурбо V8 на AMG (M177).
Инженерите, участващи в програмата за C-Class, казват, че ограниченията на опаковката в MRA платформата на модела правят приемането на новия AMG V8 неосъществимо. Двигателният отсек на сегашната C-класа, оптимизиран за четири- и шестцилиндрови двигатели, ще изисква значителни структурни промени, за да побере V8 – промени, които вероятно ще наложат нов кръг тестове за катастрофи и регулаторно одобрение, което според нашите източници не е осъществимо на този етап от цикъла на модела.
Затова и обновеният C63 ще използва модифицирана версия на 3,0-литровия турбо редови шестицилиндров AMG „M256“. Очаква се той да генерира до 480 к.с., а системната мощност, заедно с електромотора, да е в рамките на 880 Нм.