П риблизително три месеца, след като в (и за) Китай дебютира дългата база на A-Class Sedan, Mercedes стартира рекламна кампания за нормалния седан, който ще се продава по целия свят. Първият епизод от нея се фокусира върху аеродинамичната ефективност на седана, който е с коефициент на челно въздушно съпротивление от само 0,22. Разглеждана в аспекта на въпросния показател, тази цифра звучи познато, тъй като досегашният рекордьор може да се похвали със същия параметър. Това бе Mercedes CLA 180 CDI BlueEfficiency.
Знам, Volkswagen XL1 e най-аеродинамичният сериен модел в света. И да, и не. Дизеловият хибрид е с коефициент на челно въздушно съпротивление от едва 0,19, но тук трябва да се вземе предвид факта, че VW построи само 250 бройки от модела. Това е много далеч от изискването един модел да бъде класифициран като редовен автомобил за серийно производство, каквито са споменатите CLA и A-Class Sedan, който ще излезе на пазара в края на годината.
Новият A-Class Sedan е проектиран в Зинделфинген, където компанията разполага с въздушен тунел. Ще се произвежда в завода в Растат, намиращ се на около 90 км от Зинделфинген, както и в Мексико.
Рекордът е станал възможен, след като във въздушния тунел и на компютър инженерите са успели да намалят площта на челната област до 2,19 кв. м, макар пространството в интериора да е увеличено. Също така е въведен нов способ за уплътняване на фугите – като тези около фаровете, - неутрализирайки почти изцяло типичните отвори между отделните панели. Нещо повече, по пода на автомобила почти липсват отвори, а гумите на модела са специално създадени за него.
Шофьорите не искат автономно управление
Най-мъжкарските автомобилни марки в Русия
Mercedes-Benz срещу BMW: кои са по-добрите автомобили втора ръка?