Шофьорите не искат автономно управление

defaultimg

netinfo

Д окато предишни проучвания показват, че шофьорите се разделят приблизително по равно по казуса автономия, то последното проучване за безопасност на Consumer Reports е много по-красноречиво: само 11% от анкетираните водачи, които възнамеряват да закупят нов или употребяван автомобил в следващите 2 години, искат модел, оборудван с технология за автономно шофиране.

Докато полу-автономните система за управление обещават да подобрят безопасността, изглежда че клиентите предпочитат по-старите и изпитани технологии, каквито са камерите за обзор назад, датчиците за движение на заден ход и предупрежденията за сляпа точка. Цифрите казват, че 51% от респондентите се заявили, че за тях е важно следващият им автомобил да е оборудван с камера за движение на заден ход или система за предупреждение за напречен трафик. Не по-далеч са системите за предупреждение за наличия на обект в сляпото зрително поле, като 45% от анкетираните ги смятат за много важни.

Както отбелязва Consumer Reports, данните от Insurance Institute for Highway Safety предполагат, че системите за предупреждение за наличие на обект в сляпата зона може да намалят инцидентите с до 14%. По същия начин камерите за движение на заден ход може да намалят ударите със 17%.

Системите за автономност не са единствените, които се оказват изненадващо непопулярни сред шофьорите. Едва 28% от тях смятат адаптивния круиз контрол за важна придобивка. Същото се отнася и за системите за поддържане лентата на движение, като само 21% от водачите ги определят за важни. Последните две влизат в пакета, който оформя т. нар. автономност. Вчера тествахме този пакет в Audi A7 (скоро в подробности) и трябва да кажем, че е забавно, но и натоварващо, тъй като все още не можеш да се довериш на 100%.

Сред причините, които клиентите изтъкват срещу системите за автономност, са фалшивите предупреждения, неудовлетвореност от начина, по който автомобилът се намесва в процеса на шофиране и липсата на довери в технологиите. Друго възможно обяснение е, че водачите не са запознати лично с въпросните системи, нито пък са ги тествали в реална обстановка.

Най-мъжкарските автомобилни марки в Русия

Mercedes-Benz срещу BMW: кои са по-добрите автомобили втора ръка?

Класиките носят по-голяма възвращаемост от акции и облигации

Източник на статията: Vesti.bg

автономни автомобили автономно управление автономия