McLaren се развива доста бързо, като вече гледа все по-смело към бъдещето. В интервю за Autocar, изпълнителният директор Майкъл Лейтърс разкри и основните приоритети пред компанията. И сред тях не са електрическите коли.
Всъщност топ приоритетът е компанията „да бъде на правилния път да е на печалба“. Това включва увеличаване на гамата с нови модели.
„Ако сме на правилния път към печалбата, ще мислим за разширяване на гамата във всички сегменти. Наричаме това „споделена производителност“. Тя може да бъде всичко, което има повече от две врати и/или повече от две седалки“, казва Лейтърс.
Той допълва, че това е решение, което ще бъде взето по-натам. „Определено е бизнес възможност, но не я виждам в близко бъдеще. Най-важното за нас е рекапитализация и излизане на печалба. А като се сложи и времето за разработка на колата, това няма да се случи преди 2028 г.“, казва Лейтърс.
Той споделя, че 2023 г. ще е трудна за компанията заради нуждата от преструктуриране. То тече и в момента, като включва множество промени. Сред тях е и подобряване на производствения процес за увеличаване на качеството на автомобилите.
Това обаче означава, че заводът в Уокинг в не работи с пълен капацитет. Последствието ще е забавяне на доставките на Artura. Лейтърс казва, че си струва, тъй като „Artura е фантастична кола и не искаме да навредим на имиджа, каот поемаме рискове“.
McLaren се подготвя и за производството на новия 720S. То трябва да започне в близките седмици, а първите бройки ще бъдат доставени преди края на годината. Бройките от 720S са разпродадени до края на 2024 г.
Лейтърс очаква с времето McLaren да увеличи пазара си и да продава повече суперавтомобили. Той прогнозира увеличаване цените им и повече специални, лимитирани модели.
От гледна точка на електромобилите, Лейтърс все още не е много ентусиазиран. „Не искаме да направим кола, която тежи 2000 кг. и има 2000 к.с., тъй като всеки може да го направи“, коментира той. McLaren предпочита да направи електромобил, който тежи колкото 750S и вече работи по различни идеи, но ще предложи електромобил, едва когато той може да задмине колите с традиционни двигатели по всички показатели – производителност, стабилност и емоция.