М ате Римац разказва за интересни събития покрай придобиването на Bugatti и формирането на обща компания с неговата, в която участие от 45 процента има Porsche.
Той даде интервю за подкаста на списание TopGear, докато автомобилният свят въздиша по последното творение на Bugatti - кабриолетът Mistral, с който се слага край на епичния W16 двигател.
Изглежда обаче това не е краят на ДВГ за компанията. Римац и друг път и казвал, че следващите й модели ще са “силно електрифицирани”. А сега дава нови подробности, които са твърде любопитни.
Когато започнахме да обсъждаме поглъщането на Bugatti, VW и Porsche ми казаха, че следващото Bugatti трябва да бъде електрическо, казва “хърватския Илон Мъск”. - И това би било най-лесното нещо. Да вземем Nevera, която разработвахме в продължение на пет години - това вече е най-мощната и бърза електрическа кола, и просто да я пребрандираме в Bugatti.”
Както добре знаем, дотам не се стигна. За което си струва да поздравим младия предприемач. Nevera си е Nevera, вече се доставя, а за френския бранд има други планове.
И тук е най-интересното от изказването на обикновено доста прямия Римац:
Борих се яростно с ръководството на Porsche и Volkswagen. Имаше наистина разгорещени спорове, че следващото Bugatti не трябва да бъде електрическо. Мисля, че това беше абсолютно правилното решение. Затова решихме да запазим Rimac изцяло електрически, а Bugatti в обозримо бъдеще ще има двигатели с вътрешно горене със силна хибридизация, интересни комбинации с двигатели с вътрешно горене и електрически задвижвания.“
Той не казва нищо повече, само хвърля стръв, че ще бъдем “много изненадани от вида на двигателя с вътрешно горене”.
Много малко хора са разработили, ама наистина разработили, цял автомобил изцяло от нулата. Направихме това с Nevera, преди това с Concept One и сега със следващото Bugatti го правим отново”, завършва визионерът.