Л уксозните марки печелят от това, че най-богатите потребители са станали още по-богати по време на пандемията, както и от появата на милионери, родени през последните две десетилетия на 20-и век и от увеличаването на така наречените разходи за отмъщение (revenge spending) - импулс да се харчи повече от обичайното след излизането от здравната криза.
Поредното потвърждение на това е Project24 на Maserati, последният проект на програмата за персонализиране Fuoriserie. Всеки един от 62 бройки от тази красота е произведена според специфичните изисквания на своя собственик, т.е. колите първо са закупени, след това са произведени. Очевидно Ковид и всички кризи от последните години родиха много, ама много милионери.
От италианската компания все още се пестят с техническата информация, тъй като това е проект, който е изключително благодатен за ПР и маркетинг. От снимките се вижда много видим карбон и активни аеро елементи, а италианският флаг стои на страничните огледала и вратите.
Може да се предположи, че Project24 е базиран на МС20, но карбоновото купе е кардинално преработено, за да изглежда още по-радикално, дори сравнявано със състезателния MC20 GT2.
В дизайна се открояват малката височина, тънките фарове, позиционирани много ниско в бронята, огромният отвор в предния капак, оформената в стила на Ф1 аеро перка, завършваща в гигантския спойлер, оформените като тризъбец LED фарове, както и въздухозаборниците зад вратите, загребващи въздух за охлаждане на двигателя.
Същият e 3,0-литров V6 с нови турбини, напомпан до 740 к.с., който ще е най-мощният вариант до днес. Задвижват се задните колела посредством 6-степенна секвенциална трансмисия и механичен диференциал с ограничено приплъзване. Очаква се теглото да е в рамките на 1250 кг, което ще рече около 1,7 кг тегло на една конска сила мощност.
Повече подробности ще разберем, когато Maserati покаже първия реален екземпляр от серията Project24.