Maserati за първи път извади на бял свят GranTurismo Folgore. Това стана при анонсирането на партньорство с ROKit Venturi Racing покрай дебюта във Формула Е по-късно тази година.
Досега имахме само няколко студийни снимки, на които колата не се виждаше добре. Е, на слънце си е друга работа.
GranTurismo Folgore не беше сложен просто така. Той излиза догодина изцяло като електрически и има ролята на водач в стремежа на луксозния италиански бранд да стане изцяло въглеродно неутрален от 2030 г.
Предполага се, че това на снимката няма да е версията, която ще започне да се доставя на хората, които ще я притежават. Все още е нещо като концепция, но и серийната няма да е много по-различна.
Така или иначе изглежда просто поразително добре и най-важното - типично Maserati, независимо от какво идва тягата.
А тук електрическата тяга ще е благодарение на 1200 к.с. към четирите колела. И достигане до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди. Максималната скорост ще е 306 км/ч.
В цялата работа участието във Формула E е доста логично и подпомагащо. Както става ясно, Maserati ще използва технологии и опит в името на спорта. А спортът ще помогне на пътническите автомобили. Класическа история.
Maserati MC20 край тенис комплекса в Монте Карло. Красота.
Още една новина за любителите на тениса - ако ще ходите на Мастърс турнира в Монте Карло (или ще гледате по телевизията), оглеждайте се за MC20 и Grecale Trofeo, които вече са строени край комплекса.
Maserati е спонсор на надпреварата, която открива сезона на клей. Тя се открива утре, 9 април, и продължава до 17-и.
Двигателят Nettuno
И завършваме с Maserati (само за днес) с още една по-скоро добра новина, достойна: марката няма да дели култовия си двигател Nettuno V6 с “братовчедите” в Stellantis.
Това обещава босът Федерико де Медио, цитиран от Autoblog. Моторът е емблематичен за Maserati и ще се загуби уникалност, ако почнем да го виждаме и в други возила, казва Де Медио. 3-литровият V6 Nettuno дебютира в МС20 и ще бъде наличен в Grecale Trofeo.
Идеята беше той да замени “осмака” на Ferrari, като даде по-малко цилиндри, но не и по-малко мощ.