Е лектрическата революция и затягането на екологичните норми накараха автомобилната индустрия постепенно да се сбогува с доста от легендарните двигатели, които радваха феновете в продължение на години. Няма марка, която да не промени (и смали) двигателите си.
Но където има промени, има и възможности. Много от компаниите използват случващото се, за да подобряват наличните двигатели или да създават нови.
За някои от тях промените означават и предизвикателства за запазване на идентичността. Lamborghini например е известна със своите големи и „кресливи“ двигатели. Някои от тях отидоха в историята. Например наследникът на Huracan няма да е с V10 като своите предшественици, а ще разчита на хибриден V8.
За сметка на това флагманът Revuelto запази традиционния за „едрите бикове“ V12. И компанията е готова да даде всичко от себе си, за да задържи този двигател възможно най-дълго време.
В интервю за TopGear директорът на маркетинга и продажбите на Lamborghini Федерико Фосчини казва, че V12-ката е от огромно значение за компанията. „Едно от ключовите качества на нашия бранд е автентичността и това важи и за звука. Не искам да пресъздаваме звука на V12 по изкуствен начин. Трябва да развиваме новите технологии и да използваме техния потенциал, а не просто да разчитаме на миналото“, казва Фосчини.
Той предпочита истинският V12 да продължи да съществува, вместо да има негови виртуални копия. „Синтетичните горива са нещо, на което трябва да обърнем сериозно внимание, защото ако изведнъж се окаже, че не можем да правим коли с ДВГ, трябва да намерим начин те да бъдат истинско Lamborghini. Това не променя желанието ни да имаме богат набор от задвижвания, но ни дава още възможности за следващото поколение суперколи“, допълва Фосчини.
И най-важното: „Искаме да запазим V12, защото е легенда. И ако има начин да го направи, никога няма да се откажем от него“, казва още той.