П о-рано миналата седмица „АвтоВАЗ” показа Lada X-Cross 5 на Ретербургския международен икономически форум, а на 17 юли компанията обяви официалния старт на производството на модела. То се извършва в бившия завод на Nissan в Санкт Петербург.
Доскоро там се произвеждаха Qashqai, X-Trail и Murano. Процесът секна, след като Русия нападна Украйна, след което компанията се изтегли от страната, предавайки активите си на НАМИ (с право за обратно изкупуване в рамките на шест години). Пред февруари заводът мина под контрола на „АвтоВАЗ”.
В завода работят 1500 човека. Обявено бе още, че оборудването е обновено, в това число и на главната поточна линия. Но плановете за производството на около 10 000 автомобила от сегмент С и D звучат като капацитет, който е малко по-голям от този в с. Баховица край Ловеч, където се монтираха гумите и вратите на Great Wall и се лепяха лепенки Made in Bulgaria.
Петместният кросоувър Lada X-Cross 5 не е нищо друго от „китаец” FAW Bestune T77. При това емблемата Lada се слага на модела преди фейслифта, който в Поднебесната империя бе обновен в края на миналата година.
Дължината на автомобила е 4525 мм, ширината е 1845 мм, височината е 1615 мм, а междуосието - 2700 мм. Задвижването е поверено на 1,5-литров турбо мотор със 150 к.с. и 7-степенна роботизирана трансмисия. Задвижващи са предните колела.
Новата Lada е оборудвана с панорамен покрив, мултимедийна система, камера за 360-градусов обзор, система за интелигентна безопасност ADAS (предупреждение за напускане на платното, адаптивни дълги светлини, EBS и др.)
Продажбите на Lada X-Cross 5 ще започнат през третото тримесечие на годината, цената ще бъде съобщена преди лансирането на модела. Руските медии пишат, че оригиналът FAW Bestune T77 у се продава на цена от 2 169 000 (45 550 лв.) до 2 432 000 (51 072 лв.) рубли.