Ч аст от дългосрочния стратегически план, който Mercedes-Benz анонсира през май 2022 г., е решението за драстично намаляване на моделната гама, продиктувано от счетоводителите и финансистите на компанията. Тогава не се влезе в дълбочина, но Car&Driver разкрива повече детайли от операция „кървава баня”, която ще се проведе.
Цитирайки „няколко топ мениджъри”, изданието твърди, че сред потърпевшите ще са купе и кабриолет версиите на C-Class и E-Class. Това не е изненадващо. Такова обаче е решението в историята да се изпрати CLS (поне според американското издание) през 2024 г. Малко след това същата съдба ще сполети и AMG GT 4-Door Coupe, което означава, че спортният модел ще е на пазара само едно поколение.
Друг много изненадващ ход, такъв, който никой извън офисите на компанията в Щутгард не знае, е „убийството” на кросоувър купета. Твърди се, че от конвейра ще бъдат свалени GLC Coupe и GLE Coupe, но това ще е далеч в бъдещето, тъй като в пенсия ще бъдат извадени едва след края на жизнения цикъл на следващите им поколения. Освен това не е ясно дали тези каросерии няма да започнат нов живот като електрически версии.
Комбитата и т. нар. Shooting Brake каросерии също очакват нелеката си съдба. Изданието казва, че 5-вратият C-Class ще бъде изваден от гамата през 2028 г. Следващото поколение E-Class, което ще се появи след няколко месеца, ще е последното, което ще се предлага и като комби. Третото поколение CLA, което се очаква през 2025 г., ще мине на ток и ще предложи последния Shooting Brake дериват.
Просто не се нуждаем от комбита и слабо представящи се двуврати предложения,” казва един от източниците на C&D. “Най-важните елементи на устойчивите модерни луксозни автомобили са пространството и времето. Това не нашият основен приоритет – не още един готин модел, а такъв, който ще върши работа в Европа, или поне ще направи един последен удар в умиращ сегмент.”
От другата страна на спектъра е подготовката на няколко вълнуващи модела, сред които нов Mercedes-AMG GT, който ще споделя технологичната основа с последния SL. Вероятно ще видими и негова Maybach версия. Очаква се през 2026 г. да бъде лансирано ново 4-врато купе, успоредно с новото поколение SL. GLG, описан като “a chunky SUV,” трябва да бъде показан също през 2026 г., с електрическо задвижване, изграден върху платформата ММА, заедно с G-Class пикап, спийдстър на базата на SL, както и прераждане на емблематичния Gullwing.
Ще бъде поставен голям фокус върху моделите на AMG и Maybach, както и очевидното ударение върху електрическите модели, с по-големи батерии и повишен пробег до 800 км по цикъла WLTP.