Н овото BMW Серия 8 Купе е разработвано успоредно със състезателния автомобил BMW M8 GTE, с който баварците стартираха в събота в „24 часа на Льо Ман”. Това бе причината новото купе да бъде представено именно на „Ла Сарт”.
Пропорциите на новото Серия 8 Купе (дължина 4843 мм, широчина 1902 мм, 1341 мм и междуосие 2822 мм) се оформят от ниското положение над пътя, издължения силует с ниска графика на прозорците и елегантната линия на покрива с характерен Double-Bubble контур.
Мощното излъчване се визуализира от триизмерно оформената предна броня и големите въздухозаборници, които са още по-доминиращи при BMW M850i xDrive Купе. Голямата и ниско разположена бъбрековидна радиаторна решетка е съставена от един единствен компонент и е с хексагонална, разширяваща се надолу форма. Стандартните LED фарове са най-тънките в гамата, а като опция се предлагат лазерни светлини с променливо осветяване на пътното платно и Selective Beam.
Дългото и силно наклонено задно стъкло е сред характерните дизайнерски елементи на един истински спортен автомобил. Тесните, навлизащи в страничните панели задни светлини с цялостна LED технология подчертават широчината на модела. Хомогенно светещите блокове на задните светлини са с типичната за марката L-образна форма. Двойните ауспухови накрайници на изпускателната система с трапецовиден контур оформят долната част на задната броня.
Изключително съм доволен, че BMW най-после узря за идеята, че изостава по отношение на дизайна на интериора си. Тук ясно се виждат новите линии, които изключително ми харесват. Освен че са много по-модерни, самият дизайн е много по-изчистен и опростен. Това важи най-вече за широката и достигаща в предната част до арматурното табло средна конзола, която ясно разграничава областите пред водача и пътника до него. Изцяло ново е и дигиталното приборно табло, както и спортните седалки.
Въвеждането на пазара на BMW M850i xDrive Купе е съчетано с премиерата на новия V8 двигател. Най-новото поколение на 4,4-литровия мотор е модернизирано из основи и е оптимизирано в множество детайли. Двата Twin-Scroll турбокомпресора с охлаждане на нагнетявания въздух, разположени във V-образното пространство между двата реда цилиндри, директното впръскване на бензина High Precision Injection, напълно променливото управление на клапаните VALVETRONIC и променливото управление на разпределителните валове двоен VANOS са елементите на технологията M Performance TwinPower Turbo.
Благодарение на повишаването на мощността с 68 к.с. спрямо предишния двигател, постигнато без увеличение на теглото, новият V8 двигател вече развива 530 к.с. В същото време максималният въртящ момент е увеличен със 100 до 750 Нм. Той може да бъде ползват в широкия оборотен диапазон от 1800 до 4600 об/мин. Така BMW M850i xDrive Купе ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,7 сек.
BMW 840d xDrive Купе разчита на 3-литров редови шестцилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo, генериращ 320 к.с. и 680 Нм, благодарение на които ускорява до 100 км/ч за 4,9 секунди.
Да отдадем почит на легендата Mercedes S-Class W140 (видео)