Н овото поколение на BMW Серия 5 впечатлява в много направления: изключително атрактивна визия, която използва някои похвати на типичните 4-врати купе модели (със скосената линия на покрива), много по-големи размери, за пръв път изцяло електрическо задвижване, имаме хибриди, плъг-ин хибриди, дизелови и бензинови двигатели… За технологиите дори няма да навлизам в подробности, че ще стане изключително обстойно.
Тук ще погледнем към други два любопитни факта. Те са свързани с версията 520i, която е единствената с традиционно (макар и с технология Mild Hybrid) бензиново задвижване. Има и две модификации с 2,0-литров дизел (на задно и 4х4), но в случая не гледаме към тях, защото се концентрираме върху темата „базова цена”. Тя винаги е измерител, но вероятно сте чували и фразата: „Кой си купува базово BMW”?
Вероятно никой, нито дори фирмените автопаркове, може би само някои рентакар компании. Но както и да е. BMW 520i Limousine струва 57 550 евро в конфигуратора на www.bmw.de.
BMW Серия 5
Моделът идва стандартно с боя Alpine White, 18-цоловите джанти от снимките и тапицерия Veganza, за пръв път това осмо поколение на „петицата” идва с напълно веган интериор.
Най-евтината версия на дизеловия BMW 520d Limousine излиза 62 040 евро (4490 евро повече). Най-евтиният електромобил е i5 eDrive40. Цената му започва от 70 650 евро. Това значи с 13 100 евро повече от бензиновата модификация. Тази разлика носи обаче 340 к.с. и пробег на ток 497 – 582 км.
Най-евтиният бензинов модел може да се похвали с 208 к.с. и среден разход на гориво от 5,8 л/100 км. Но богатството на новата Серия 5 се крие именно в това: моделът предлага абсолютно всички видове задвижване, така че всеки клиент да избере най-доброто за себе си.