Milivie 1 e автомобил, който е мигновенно разпознаваем, но в същото време е нещо напълно ново. И не, не се заблуждавайте. Свикнали сме подобни проекти да са с електрическо задвижване, но тук случаят не е такъв. Добрият стар бензинов двигател е монтиран отзад, но по-важното е, че всеки оригинален модел Beetle 1303 е напълно разглобен и след това събран след общо 1000 часа ръен труд, но общите части с него са само две. Цялата механика е специално направена за този модел.
Ето защо Джонатан Енглер и екипът му ще искат по 570 000 евро за всеки от 22 произведени автомобила, по 1 на всеки продаден милион от оригинала.
Всеки Milivie 1 се задвижва от презицно конструиран 2,28-литров, 4-цилиндров двигател, базиран на оригиналния магнезиево/алуминиев блок. Горивото се впръсква от два карбуратора Weber с електронно възпламеняване.
Трансмисията ZF 4 HP на Milivié 1 е взета от Carrera 2. Тя се контролира от собствен софтуер и хордуер на Milivié, като осигурява три режима на работа. Като опция се предлагат 20-милиметрови планки на волана.
Всяко шаси е напълно разглобено от инженерите на компанията, след като отново се конструира, но с независимо предно и задно окачване с двойни А-рамена. Специално за проекта са разработени пружините V3 Competition 2A, комбинирани с двукамерни амортисьори, гарантиращи отделна компресия.
Спирачките също са специално създадени за проекта, имат състезателен характер – 6-бутални апарати опред и 4-бутални отзад, дисковете отпред са с диаметър 343 мм.
Джантите са 19-ки, смесващи духа на 60-те години с 5-спицов дизайн.
Без съмнение една от най-впечатляващите визуални характеристики на модела е светлинният пакет. Вдъхновение за него идва от оригиналния модел 1303.
Макар драматичното третиране на интериора да е модерно във всеки един аспект, дизайнерите са черпили вдъхновение от редица модели от цялото родословно дърво на оригинала. По-голямото и дълбоко арматурно табло, с отворените отделения за съхранение, е препратка към прототипа 1938. Във вратите може да се забележат елементи от емблематичния Porsche 911. Нищо в миналото не е било с 12,3-инчов дисплей, тук те са два. Седалките тип „корито” са четири, тапицирани с най-висококачествената кожа. Аудио системата е с 9 високоговорителя, има USB входове и други модерни глезотии.