Д окато през последните 2 години повечето марки се поблазниха от това да продават по-малко, но на много по-висока цена, Dacia не изневери на философията си да предлага възможно най-доброто съотношение качество-цена. И това се оценява от клиентите. А марката процъфтява с рекордно тримесечие.
През първите три месеца на годината Dacia е продала 171 789 леки- и лекотоварни автомобила в Европа, ръст от 34,3% спрямо същия период на миналата година. Така делът на марката на пазара на пътнически автомобили е нараснал с 0,8% до 4,6% - най-голямото увеличение сред 30 автомобилни марки на Стария континент.
Във Франция Dacia отбелязва ръст на продажбите от 32,6% (38 938), което доведе до ръст на пазарния дял на леки- и лекотоварни автомобил с 1,2% до 7,6%, най-високият в историята на марката на този пазар.
Ръстът в Италия е 29,7% (25 142), пазарният дял е 5,3%. За пръв път Dacia става най-продаваната марка на пътнически автомобили с пазарен дял 9,6%.
Още по-впечатляващо е, че в Германия марката постигна ръст от 30,4% (16 399) и пазарен дял 2,2% (+0,4%). Това е второто най-успешно тримесечие за Dacia на немския пазар.
А какво да кажем за ръста на продажбите от 140,1% (11 650) в Испания?
На пазара в Румъния всичко е ясно. Топ 5 по продажби се дължат от модели на Dacia. Марката е продала 13 651 автомобила, ръст от 81%, което се равнява на 33,1% (+9,8%) пазарен дял.