Д нес „Киа България” предостави юбилейния Kia Sportage на своя 10-хиляден клиент. Щастливият собственик е млада дама, която е избрала цвят Experience green за своя Sportage 1,6T MHEV. Автомобилът е оборудван с мека хибридна технология, 7-степенна автоматична трансмисия, 12,3-инчово LCD приборно табло, Drive mode select за избор на режима на шофиранe, подгряване на волан и седалки, други екстри.
Kia Sportage дебютира през 1993 г. След 7-годишен цикъл, продажбите от второ поколение възлизат на 1 223 776 броя в международен мащаб. Трето поколение надхвърля 1 милион продажби по света само за 4 години от лансирането му. През 2016 г. и 2017 г. четвърто поколение Sportage се превръща в глобален бестселър на Kia. Убедителните продажби на модела през първите 2 месеца на 2018 г., съответно 36 632 и 32 930 броя, затвърждават позицията му на лидер в гамата на южно-корейския авто-производител.
Петото поколение на световния бестселър бе представено през септември 2021 г. От тогава до сегамоделът е реализиран в тираж над 230 000 продажби в Европа. Тази година един от най-забележителните автомобили в историята на марката празнува 30-ия си рожден ден.
Във връзка с юбилейната за Sportage година Kia подготвя специална серия, която ще бъде представена на международните пазари по-късно тази година.
Съществена новост през 2022 г. бе премиера на Sportage Plug-in. Той дава възможност за изминаване надо 78 км на електричество в условия на градско шофиране.
През 2023г. Kia ще продължи да развива и разширява своята гама от модели с електрифицирано задвижване в съответствие със своя план за представяне на 14 нови BEV автомобила в периода до 2027 г. – в това число нова гама от електромобили (EV) в малкия и средния клас. Към 2030 г. компанията планира годишният обем на продажбите да достигне 4 млн. автомобила, 1,2 млн. от които да бъдат BEV.