KIA Sportage вече има 28-годишна история, но за пръв път през септември ще бъде представена версия на модела, предназначена специално за европейските пазари. И както се вижда, тази версия играе на едро: всичко или нищо с този доста нетрадиционен дизайн. Между другото не за пръв път виждаме автомобил, който поляризира с излъчването си. Такъв беше Nissan Juke преди години, чиято визия му спечели много клиенти, докато другите го отричаха. Очаквам същото да се случи и тук, защото този „бъбрив” дизайн не е за всички, но със сигурност ще привлече онези, които искат да изпъкнат и да се различават от останалите.
Екстериорът е истинско предизвикателство за установените норми в тази област. Между сегашното поколение и този модел няма нищо общо във визията. Тук е заложено на сложните графични композиции. Те стоят в основата на новата стилистична философия „Opposites United”, която бе представена с електрическия EV6.
Най-открояваща се е предницата на новия Sportage, като и тук (подобно на Tucson) радиаторната решетка играе основна роля върху възприятията на хората, а в допълнение идват нетрадиционните форми на фаровете.
Профилът се откроява със спускащата се назад линия на покрива и обърната обратно С-колона. За първи път в гамата на Sportage се появява възможността за поръчка на черен, различен от основния цвят на каросерията цвят на покрива. В задната част, новият Sportage запазва мощното си присъствие на пътя с новата интерпретация на стоповете, минаващи през цялата шоричони на автомобила.
Нищо двусмислено няма в интериора, който дори на снимки личи, че е изключително модерен и луксозно изпълнен. Таблото е извито към водача, като доминиращи са двата огромни дисплея на приборното табло и централната конзола. Основен детайл са вентилационните отвори, които наподобяват по форма фаровете на автомобила.
За първи път в историята на Sportage гамата включва и специалнате версия Sportage X-Line. Тя се отличава с предизвикателно оформление на броните, праговете на вратите и извитите релси за багажник на покрива. В интериора клиентите могат да избират между тапицерии в емблематичното зелено „sage green” или в черно, както и да се насладят на релефни шевове и декорации в черна дървесина и метал.
Светът полудява: $1,3 млн. за паркомясто в Хонг Конг
Европейците карат е-колите си повече от колегите си с конвенционални модели
Skoda Octavia се окичи с приза „Автомобил на 2021 година в България”