В торото поколение Kia Niro, което ще се предлага като хибрид, плъг-ин хибрид и напълно електрически модел, е изцяло променен, за да се противопостави на голямата конкуренция.
С дизайн, вдъхновен от концепцията HabaNiro, новият модел стъпва в Европа, като електрическата модификация ще дойде към края на лятото.
Kia Niro
Niro доразвива дизайна и силните черти на своя предшественик, но добавя доста други положителни качества благодарение на факта, че е изграден върху новата платформа на Hyundai Motor Group. Докато първото поколение Kia Niro използваше архитектурата J Eco-Car, новият модел е първият на Kia, който стъпва върху новата платформа K3, която за момента се ползва само от седана Elantra. Тази платформа е предназначена за електрифицирано задвижване.
Смяната на платформата означава, че Niro е пораснал леко: той е по-дълъг с 65 мм (4420 мм), междуосието е нараснало с 20 мм до 2720 мм. Моделът е широк 1825 мм и висок 1570 мм. Но това е достатъчно за Kiro да предложи с най-голям обем в интериора и багажника в класа.
Плъг-ин и хибридните версии разчитат на 1,6-литровия Smartstream бензинов двигател, работещ съвместно с второ поколение 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител на марката. Интересното тук е, че трансмисията няма задна предавка. Движението на заден ход се осигурява от електрическия мотор.
Максималната мощност на агрегата е 141 к.с., комбиниран с мощния 32 kW електромотор при хибрида. През плъг-ин хибрида мощността на мотора е 62kW, а комбинираната мощност е 183 к.с., като моделът може да измине на ток до 65 км (WLTP).
При Niro PHEV дебютира първият за Hyundai Motor Group високоволтов (5,5kWh) Positive Temperature Coefficient (PTC) нагревател за плът-ин хибридни модели, удължаващ пробега на ток в студено време.
Акцент в интериора са двата 10,25-инчови екрана, а за удобството на водача има и 10-инчов Head-up дисплея.
Версията BEV на новия Niro комбинира 463 км (WLTP) пробег с мощност 204 к.с. и въртящ момент 255 Нм. Максималната скорост е 167 км/ч, а ускорението до 100 км/ч трае 7,8 секунди.
Електрическият Niro (на снимките) разчита на литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 64,8 kWh, която се зарежда от 10 до 80% за 43 минути на бърза DC зарядна станция. Стандартно моделът идва със CCS заряден вход.